מזרעה Maschio Gaspardo Chrono
,

מזרעה למהירות גבוהה (וידאו)

מזרעה Maschio Gaspardo Chrono

מזרעה Maschio Gaspardo Chrono

יצרנית המיכון החקלאי האיטלקייה מסקיו גספארדו (Maschio Gaspardo) משיקה מזרעת 'דריל' חדשה למהירויות גבוהות בשם Chrono. אנשי היצרנית מתגאים במהירות העבודה הגבוהה, העומדת על עד 15 קמ"ש, ובכך מהירה באופן משמעותי מהממוצע אצל מזרעות דומות, העומד על כ-10 קמ"ש.
המזרעה Chrono מהווה תכנון ופיתוח חדשים מן הבסיס, כאשר בין היתר מוצע מנגנון ניתוב זרעים חדש מאלומיניום הרשום כפטנט, המופעל ומפוקח אלקטרונית, והמנתב את הזרעים בשני שלבים אל הצינור המחדירם אל הקרקע, במטרה להציע דיוק רב יותר בפעולה, אפשרות לפעולה מהירה יותר ומזעור נזקים לזרעים.
גם כל מערך הזריעה בלחץ אוויר הנו חדש והוא כולל בין היתר מנגנון הנחת הזרע באדמה באופן מדויק ועדין, כאשר כל התהליך מפוקח באמצעות חיישן ה'יודע' לספור את הזרעים ואת מהירותם בדרך אל האדמה. מערך זה מתוזמן עם מהירות הנסיעה של הטרקטור הגורר, במטרה להציע פעולה מדויקת ומלאה של הליך הזריעה.
במסקיו גספארדו מדגישים כי בניגוד למזרעות דומות אחרות בשוק, בהן נופל הזרע אל מקומו באמצעות כוח הכבידה, במזרעת ה-Chrono החדשה מבוצעת פעולה זו על ידי תת-לחץ אוויר (ואקום) המוביל את הזרע אל מיקומו המדויק ללא קשר לתנאים הסביבתיים, ובמידת דיוק עקבית לאורך זמן. מערכת זו, מסבירים אנשי היצרנית, מאפשרת את מהירות העבודה הגבוהה של המזרעה, תוך הבטחה לדיוק מלא של עומק, מרווח וקצב הנחת הזרעים באדמה. היצרנית טרם פרסמה רוחבי העבודה של המזרעה החדשה, למרות שהשיווק והמכירות כבר החלו, דרך סוכני המותג ברחבי העולם.
הציוד של מסקיו גספארדו מיובא לארץ על ידי חברת נ. פלדמן