,

רנו טראפיק חדשה – עוד פרטים

רנו טראפיק החדשה לא מכבר חשפה רנו פרטים ראשונים של הדור השלישי בשושלת הטראפיק – המסחרית המצליחה – כאשר לא רק העיצוב חדש ורענן, אלא גם מה שמתחבא מתחת לפח; עתה נחשפות תמונות נוספות כמו גם עוד פרטים אודות מנועים, תצורות וכיו"ב.
ברנו מתגאים בהיצע המנועים החדש המגיע עם הטראפיק, ושפותח במיוחד עבורו. מדובר בטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר המוצע ב-4 רמות הספק – dCi 90 עם 90 כ"ס, dCi 115 עם 114 כ"ס, ENERGY dCi 120 עם 120 כ"ס ו- ENERGY dCi 140 עם 140 כ"ס. שני המנועים החלשים יותר בהיצע מצוידים במגדש טורבו מתקדם בעל גיאמטריה משתנה. ברנו טוענים כי מנועים אלו מציעים בממוצע צריכה הנמוכה בכ-ליטר לכל 100 ק"מ ביחס למנועי ה-2.0 ליטר ברמות ההספק הדומות ששירתו בטראפיק היוצא. שתי הגרסאות החזקות יותר מצוידות בשני מגדשי טורבו מתקדמים ומערכות 'עצור וסע' המתיימרים להציע יחד צריכת דלק נמוכה משמעותית מבגרסאות היוצאות (כאן לא צוינו נתונים) והעברת מומנט והספק חלקים ויעילים יותר בכל טווח סל"ד. רנו טראפיק החדשה
רנו טראפיק החדשה מושקת עם אפשרות בחירה בין שני אורכי בסיסי גלגלים (3.1 ו-3.5 מ'), שני ממדי אורך כולל (5.0 ו-5.4 מ') ואי-אלו תצורות מרכב. אפשרויות השילוב בין כל אלו – יחד עם מגוון המנועים לבחירה – יוצרות אינספור שילובי תצורות וגרסאות. בשלב ההשקה מוצע גובה תקרה אחד – 1.4 מ' – אך החל מבעוד כשנה יצטרף מרכב גבוה יותר להיצע, שיציע גובה (פנימי) של 1.9 מ'. נפח ההטענה עומד כבר עתה, עוד לפני הוספת הגרסה הגבוהה יותר להיצע, על 5.2 עד 8.6 – גידול של עד 300 ליטרים (תלוי בגרסה) ביחס לדגם היוצא.
במנועים החדשים דורשת הנחיית היצרנית טיפול בכל 40,000 ק"מ – מרווח טוב משמעותית מהנדרש בדגם הנוכחי, מה שמן הסתם יוזיל את עלויות התחזוקה השוטפת.
שיווק ומכירות רנו טראפיק החדשה יחלו באירופה בספטמבר. ניתן לצפות ל"עלייה" לארץ לקראת סוף שנה זו – תחילת 2015.
לפניה ליבואנית רנו בישראל, לחצו כאן