, ,

פרטים ראשונים: X7 החדש של מק'קורמיק

מק'קורמיק X7מק'קורמיק האיטלקי, חטיבה בקונצרן ARGO Tractors לצד המותגים לנדיני ו-ואלפאדנה, מפתיע בתערוכת SIMA הנערכת בימים אלו בפאריז עם השקת סדרת טרקטורים גדולים חדשה הנקראת X7. סדרה X7 תחליף את סדרה X70 הנוכחית (ראו תמונה למטה) ומתיימרת לא רק לכלול טכנולוגיה מתקדמת יותר, אלא – ואולי בעיקר – עיצוב מודרני ותחרותי הרבה יותר. מדובר בסה"כ ב-6 דגמים – שלושה עם מנועי 4 צילינדרים בנפח 4.4 ליטר (המכונים X7.4) ושלושה עם מנועי 6 צילינדרים בנפח 6.7 ליטר (X7.6) – בטווחי הספק שבין 143 ל-212 כ"ס. הגיר הסטנדרטי הוא פאוורשיפט עם 24 הילוכים, המשאבה ההידראולי היא בעוצמה של 123 ליטר בדקה וכושר ההרמה בזרועות האחוריות עומד על 9.3 טון מכובדים. כסטנדרט מוצעות 4 מהירויות PTO.
במק'קורמיק נאבקים מול אי-אלו מתחרים מרים ואיכותיים, בראשם מסיי פרגוסון, כאשר קברניטי היצרן מבינים שאחת הבעיות העיקריות מולן עליהם להתמודד הוא דווקא בנושא העיצוב החיצוני, ה'פוזה' אם תרצו. מה שעד לפני מספר שנים היה שיקול זניח, אם בכלל, בעת רכישת כלי חקלאי, לבטח טרקטור – העיצוב – הופך היום לחשוב ומשפיע יותר ויותר, ודי להביט על שפע הכלים החדשים במושקים בשנים האחרונות. ואם סעיף היופי אצל מסי פרגוסון מפריע למכירות של מק'קורמיק – "אז בכך נתמקד", אמרו ועשו.מק'קורמיק X70 היוצא; ה-X7 החדש מתאפיין בראש ובראשונה בעיצוב מתקדם וקל יותר לעיכול
ראשית, החזית הקשה לעיכול ב-X70 מפנה ב-X7 מקום למשהו קליט וחריג פחות. חופת המנוע הונמכה ונוטה עתה יותר לפנים, והלוגו שונה ועתה הוא בולט מבעבר. תא המפעיל חדש אף הוא, בכלל זה יחידת הגג והפנסים. למרות שמק'קורמיק שחררו בשלב זה – יום לאחר ההשקה הרשמית בפאריז – תמונה אחת בלבד של ה-X7 החדש, ניכר כי המראה הכללי הפך מודרני יותר ו…בהחלט דומה יותר למתחרות הקרובות. תא המפעיל אמור להיות אף הוא חדש, אך היצרן לא מפרט בשלב זה וכאמור – גם אין תמונות רשמיות להראות.
כל גרסאות סדרה X7 החדשה ישווקו החל מהקיץ הקרוב. לפרטים נוספים מיבואן מק'קורמיק לארץ, לחצו כאן

– מק'קורמיק X50 החדש