,

המשאית הקלה הבאה של מרצדס

Mercedes-Benz Atego 2013מרצדס פרסמה צמד איורים וחלק מהמפרט הטכני של המשאית הקלה-בינונית הבאה שלו – המרצדס בנץ אטגו. הדור הבא אמור להיחשף באופן מלא במסגרת תערוכת הרכב של האנובר, באפריל. מהידוע עד כה מדובר במשאית חדשה מן המסד ועד לטפחות שתחליף את זו הנוכחית הוותיקה הסוגרת השנה 16 (!) שנות ייצור.Mercedes-Benz Atego 2013
האטגו היא הנשק העיקרי של מרצדס בשוק החלוקה החשוב, ומכאן משקלו אצל היצרן. המשאית תוצע בסגמנט המשקל הכולל שנע מ-6.5 ועד 16 טון וממעט האינפורמציה שפורסמה ניתן להבין כי "חיסכון הוא צו השעה". מנועי סדרת האטגו החדשה אמורים להיות מהמובילים בסגמנט בתחום החיסכון, כאשר ההיצע יכלול בשלב ההשקה לא פחות משבע אופציות הספק – כולן על בסיס מנועי ה-6-צילינדריים מסדרות OM 934 ו-OM 936 המתקדמות, בטכנולוגיית Blue-Tec החסכונית בנפח 5.1 ליטר ו-7.7 ליטר בהתאמה. טווחי ההספק ינועו מ-156 עד 231 כ"ס במנועי ה-5.1 ליטר ומ-238 ועד 299 כ"ס ב-7.7 ליטר. היצע תיבות ההילוכים יכלול שתיים במעמד ההשקה – שתיהן אוטומטיות, האחת עם שש והשנייה עם שמונה הילוכים. זה האחרון – כך מבטיחים במרצדס – "יכניס סטנדרטים חדשים בכל הקשור ליעילות וחיסכון בקטגוריה", מבטיחים במרצדס.
ההשקה המלאה של סדרת האטגו החדשה צפויה להיערך כאמור באפריל הקרוב, כאשר השיווק והמכירות יחלו מיד לאחר מכן, כבר במאי הקרוב.

וידאו של הגרסה ההיברידית של האטגו הנוכחית, שהוצגה ב-2012