,

קומביינים לירק חדשים מ-Krone

לקראת שנת הדגם 2021 משיקה קרונה הגרמנייה את הקומביינים לירק מתוצרתה לאחר סדרה של שדרוגים ושיפורים

Krone Big X 2021

קרונה (Krone) הגרמנייה, יצרנית נגררים ומיכון חקלאי, מציעה בין היתר מזה שנים את סדרת הקומביינים לירק/תחמיץ Big X הכוללים בן היתר את ה-Big X 1180 – החזק בסגמנט, ובכלל – הכלי החקלאי הסדרתי החזק בעולם עם לא פחות מ-1,078 כ"ס… הקומביינים לקציר של קרונה מתחילים בדגם Big X 480 עם 490 כ"ס ומסתיימים ב-1180, כאמור, עם סך הכל 12 דגמים שונים לבחירה.

החברה מודיעה על רענון, שיפור ושדרוג כל הקומביינים לירק מתוצרתה לקראת שנת הדגם 2021, וזאת במטרה להמשיך ולהציע כלים תחרותיים הממוצבים בחזית התחום, מכל היבט, בעיקר אל נוכח התחרות הגוברת והיצע הכלים החזקים יותר ויותר בשוק כיום. ולעיקר החדשות:

כל הקבינות חודשו, רועננו ושודרגו והן מתבססות על הקבינות הגדולות והמתקדמות יותר ששירתו עד כה רק את הכלים החזקים של היצרנית (מה-Big X 680 ומעלה). הקבינות מוצעות מעתה בשתי רמות גימור ואבזור שונות, כאשר גם הפשוטה יותר – Premium – מוצעת עם אבזור סטנדרטי עשיר מבעבר, הכולל בין היתר מסך מגע חדש בקוטר 8", כניסות/יציאות USB ו-וידאו, סוכך שמש קדמי חשמלי ושלושה מגבים (לפנים ובצדדים).

רמת האבזור הגבוהה יותר – Premium-Komfort – מציעה (ללא תוספת תשלום) בין היתר גלגל הגה מצופה עור, מסך מגע חדש בקוטר 12", כניסות ויציאות וידאו/USB, מקרר מובנה, סוכך שמש חשמלי הן בחזית והן בצדדים, והמון מגבים: שלושה בחלון החזית, שניים בכל חלון צד ואחד בחלון האחורי. כיסא המפעיל בגרסאות המאובזרות יותר הוא איכותי ומאובזר יותר, וניתן לבחור מבין כמה דגמים.

כל מערך התאורה – חיצוני ופנימי – חודש ושודרג, ומעתה מובטחת תאורה יעילה יותר ולטווח ארוך יותר מסביב לכלי, כמו גם תאורה חדשה בתוך הקבינה והמאירה את הסולם המוביל אליה – הכל על טהרת טכנולוגיית ה-LED רבת העוצמה אך החסכונית בצריכת האנרגייה שלה. בקרונה מדגישים כי עיקר השיפור במערכת התאורה החדשה תורגש דווקא בתנאי "ביניים" שאינם חושך מוחלט, כמו ערפל או גשם ושעות הזריחה והשקיעה.

מתחת לפח חודשה ושודרגה גם מערכת הקיצוץ (CornConditioners OptiMaxx), בכלל זה התופים ולהבי הקיצוץ, שמעתה מעוצבים באופן שונה ויעיל יותר, בזווית הגדולה בכ-5 מעלות ביחס לעד כה, וכתוצאה מכך מובטח קיצוץ וחיתוך יעילים וקלים יותר של הירק – הן לאורך הסיבים והן לרוחבם. זאת אומרת – אחוז נמוך יותר של ירק מרוסק ביחס לעד כה. התופים עצמם גדלו ב-25% בקוטרם, ויחד עם השינוי בתצורת הלהבים הקוצצים מובטחת אותה איכות קיצוץ משופרת. טווח מהירויות סיבוב תוף הקיצוץ עומד כסטנדרט על 30%, אך מעתה ניתן להזמין מערכות המציעות טווחים גדולים יותר – עד 40% ואף עד 50%, תלוי בעיקר בסוג הירק הרלוונטי לרוכש המכונה. שדרוג נוסף המוצע למערכת הקיצוץ הוא בציפוי מיוחד אותו ניתן לקבל עבור התופים (מכונה אצל קרונה Busa CLAD) המבטיח עמידות גבוהה יותר לתנאי קציר קיצונים, הן בסוג הירק, הן בתנאי העבודה והן בזמן העבודה הרציף.

מעתה מוצעים כל המנועים המשרתים בליין הקומביינים של קרונה לאחר עדכון ועמידה בתקני Tier 4f (ארה"ב) ויורו 5 (אירופה) העדכניים, כאשר בקרונה טוענים כי המנועים (מתוצרת MTU ו-MAN) לא רק חסכוניים יותר, אלא שבדגמים הבסיסיים וה"חלשים" יותר אף זכו לתוספת אי אלו סוסים בהספק.

Krone Big X 2021

תוספת מעניינת היא מערכת המכונה XtraPower 50; מדובר בתוכנת מחשב ניהול מנוע המוצעת עם כל כלי, אך אם וכאשר המפעיל רוצה להשתמש בתוספת הכוח הרגעית הוא יכול לעשות זאת באמצעות מערכות הדיאגנוסטיקה המחוברות למטה החברה, ושם מאפשרים למנוע להוציא עוד אי אלו סוסים לפי הצורך, עבור אלו שנדרשים לכך – למשל: קבלנים הפועלים מעת לעת גם בתנאי קיצון של בוץ ולחות, וצריכים את תוספת הכוח לפרקים. המערכת הייחודית לקרונה מאפשרת למעשה לרכוש "חבילת תוספת הספק" באמצעות המחשב שבכלי – מ-10 ועד 250 שעות עבודת תוף הקיצוץ – אותן רוכש בעל הכלי מראש, ואז ניתן לקבל את תוספות ההספק הנדרשות בהתאם ל"חבילה" שנרכשה, כאשר ניצול ההספק מגיע באופן מבוקר ונשלט, ובתיאום עם היצרנית. לפי מיטב ידיעתנו מדובר בשיטה ייחודית בכלל, לא רק בתחום הקומביינים. המפעיל – לאחר רכישת החבילה – יכול להוסיף עוד כוח לקומביין בלחיצת כפתור, בהתאם לצורך, ובלחיצה נוספת הוא מבטל את השינוי במערכת ניהול המנוע ומחזיר את הכלי למצבו הסטנדרטי. תוספת הכוח אפשרית רק בשדה, כאשר מערך הקיצוץ מופעל.

עוד חדשה בקומביינים המעודכנים של קרונה היא מערכת הדיאגנוסטיקה ובקרת הנתונים, וזאת בין היתר בזכות שדרוג ועדכון התוכנה במקביל לשימור משמעותי בגרפיקה ובתצוגה על המסך המוצע בקבינה. על פי קרונה כל התפעול וקבלת הנתונים הנדרשים הוא אינטואיטיבי יותר, ברור וקריא מבעבר.

יבואנית הציוד של Krone לארץ היא חברת האחים ניסנבוים מיבנאל.