לראשונה בשוק: האבסת בהמות ללא מגע יד אדם

Kuhn Aura

קוהן (Kuhn) הצרפתייה סיימה את שלב הפיתוח והבחינה של מפזר המזון האוטונומי הראשון בעולם והצהירה כי בשבועות הקרובים – בתחילת 2021 – תחל לשווק את הכלים הראשונים ללקוחות. מדובר במכונה המכונה Kuhn Aura ולמעשה היא לוקחת את כל מלאכת האבסת החיות מידי העובד האנושי, על כל שלביו – מהאיסוף, ההעמסה, המשקל, הערבול, דרך ההובלה לאבוס ועד לחלוקתו למאכל. עצמאות המכונה כוללת גם הגעה עצמית לנקודת החניה, כפי שקבע החקלאי. כל רפתן לבטח יפנים כי מדובר בהשלמת מהפיכת האבסת הבהמות מעבודת כפיים לעבודות מכונות מלאה.

מפזר המזון ('סלף' בעברית…) האוטונומי הראשון של קוהן – המתפקד גם כמערבל מזון – מעסיק את החברה מזה למעלה מחמש שנים, כאשר כבר ב-2015 הוצג אב-טיפוס ראשון שלו, כהצהרת כוונות. נפח מיכל התערובת הוא 3.0 מ"ק וה'סלף' כולל מנגנון איסוף והעמסת המזון, ומן הסתם גם את מערכת הפיזור. משקל העבודה שלו עומד על כ-6.2 טון. יכולת התנועה העצמאית של הקוהן Aura מתקבלת הודות לשילוב בין מערכת ניווט מבוססת GPS המופעלת כאשר הכלי נמצא מחוץ למבנה, יחד עם מערכת התמצאות במרחב מבוססת רדאר וחיישני מרחק בתוך המבנה. חלק משמעותי מבעיות הפיתוח היה ב"שידוך" בין הטכנולוגיות הנפרדות הללו לכדי יכולת תנועה מדוייקת, אמינה ורציפה. הכוח מגיע ממנוע דיזל (תוצרת לא ידועה) המציע 56 כ"ס, כאשר כבר במהלך השנה הקרובה תוצע גם גרסה היברידית, שתשלב בין מנוע דיזל למנוע חשמלי; גרסאות אלו תאפשרנה עבודה מכוח מנוע הדיזל מחוץ למבנה, ופעולה חשמלית בלבד בתוך המבנה, ובסמוך לבעלי החיים. קוהן Aura מסוגל למהירות נסיעה מרבית של 7.0 קמ"ש ולמהירות חלוקת מזון של עד 2.0 קמ"ש. בקוהן מייעדים את ה'סלף' האוטונומי לרפתות עם עד 280 ראשי בקר.

Kuhn Aura

בקוהן מדגישים כי ה-Aura היא המכונה האוטונומית הראשונה מתוצרתה, וכי בחברה עוסקים במרץ בפיתוח מכונות נוספות – הן מפזרי מזון בגדלים נוספים והן "ציוד נוסף" לגביו לא פורסמו פרטים.

יבואנית קוהן לארץ היא חברת האחים לוינסון מחולון