פנד משיקה את הדור הבא של סדרה 200 Vario הכוללת גם טרקטורים למטעים. שיפור מובטח בכל – במחיר עלייה משמעותית במחיר…

פנד ואריו 200 למטעים (דגם 2021)

פנד הגרמנייה (Fendt), חברה-בת בקונצרן AGCO האמריקאי, משיקה את הדור הבא של סדרת הטרקטורים הקומפקטיים ולמטעים/כרמים 200 Vario. נזכיר כי כמקובל אצל יצרן זה, Vario פירושו גיר רציף, והוא מאפשר בסדרה זו מהירות מרבית של עד 40 קמ"ש. הסדרה עודכנה לאחרונה בסוף 2017 והיא מוצעת כמקודם בארבע תצורות שונות: סטנדרטי (200 S Vario – טרקטור רב תכליתי), מטעים (200 P Vario) ושתי תצורות צרות במיוחד לכרמים ולגידולים אחרים במרווחים צרים (200 V Vario ו-200 F Vario). טווחי ההספק מתחילים כמקודם מ-72 כ"ס, אך מגיעים עתה ל-114 כ"ס בגרסאות החזקות, במקום ל-107 עד כה. המנועים נותרו 3-בוכנתיים בנפח 3.3 ליטר מתוצרת חטיבת המנועים ב-AGCO אשר הודות לשימוש בקטליזטור דיזל-אוקסיד (DOC), מסנן חלקיקי דיזל (DPF) והפחתה קטליטית סלקטיבית (SCR) עומדים מעתה בתקני EU שלב 5 העדכניים.

עיקר המכאניקה כמו גם ההידראוליקה נותרו כמעט ללא שינוי ביחס לסדרה 200 Vario המוכרת, קרי: מנועים, תיבות הילוכים והמערכת ההידראולית נותרו כמעט זהים. עיקר השינויים הם אלקטרוניקה ובמחשוב – ואולי חשוב מכל: בקבינות המתיימרות להיות מעתה חדשות לגמרי.

אם נתחיל מהסוף, הרי שללקוח פנד המתעניין בטרקטור מסדרה 200 Vario יהיה עכשיו הרבה מבלבל למצוא את הכלי המדוייק העונה לצרכיו, וזאת הודות לאפשרויות האינסופיות "לבנות" את הכלי המתאים ביותר לצרכים. סוג של "צרות טובות המערכת המוכרת עד כה, תוך הבטחה, כמובן, לשיפור בכל מדד, בפרט בנושא התצוגה והנדסת האנוש. ניתן להזמין מעתה את כל דגמי הסדרה – הסטנדרטיים והצרים – בשלוש רמות אבזור שונות, ובכדי שלא ישעמם – ניתן לשלב כל רמת אבזור עם שתי רמות אבזור נוספות, הנוגעות פחות לסביבת ונוחות המפעיל ויותר לביצועים (הידרוליקה, צמיגים, חשמל וכיו"ב).

המערכת ההידראולית, כאמור, נותרה כמעט זהה, אבל מעתה ניתן לקבל עוד אפשרויות ליציאות הידראוליות, עם עד 7 יציאות נפרדות בגרסאות הצרות. מנגנון הפעלת הזרועות ההידראוליות הוא חדש, וממוקם בקונסולת הצד עם הבטחה לתפעול נוח, יעיל וקל יותר ביחס לעד כה. ביצועי ההרמה נותרו זהים.

הקבינות החדשות מבטיחות שדה ראיה רחב יותר וזווית ראיה נמוכה יותר לפנים, בעיקר הודות לשמשת חזית חדשה לגמרי. בכל הגרסאות ניתן לפתוח את השמשה הקדמית. שיפור משמעותי מובטח גם במבט למעלה – לעבודה עם כף קדמית – וזאת הודות לחלון גג חדש, בתוכו משולב סוכך שמש אינטגראלי. בכל הגרסאות מוצע כיסא מפעיל היושב על בולמי אוויר, והוא חדש: רחב בכ-30 מ"מ ובמקביל מוצע מרווח גדול יותר לראש. המחיר הוא בדמות גובה כולל בגבוה ב-90 מ"מ בהשוואה לעד כה בסדרה: תלוי בתת הסדרה ובדגם, הגובה הכולל עומד מעתה על 257 עד 262 ס"מ.

פנד ואריו 200 רב תכליתי (דגם 2021)

דגמי סדרה 200 Vario החדשים כבר החלו להימכר. לכל השיפורים הללו יש גם תג מחיר, ובמקרה זה – לא מהנמוכים בקטגוריה, בלשון המעטה; המחיר קפץ באופן משמעותי, כשגם עד כה לא מדובר היה בכלים זולים במיוחד; פנד 207 V Vario, למשל, בגרסת האבזור הבסיסית, יעלה מעתה החל בכ-96,000 יורו (כל המחירים מתייחסים לגרמניה) בהשוואה ל-80.800 יורו עד כה. ב-211 V Vario מדובר בקפיצה מכ-92,000 יורו לכדי למעלה מ-109,000 יורו ובפנד 211 S Vario הקפיצה מכ-102,000 יורו לכדי יותר מ-108,000 יורו אף היא משמעותית בהחלט. המצב נעשה מסובך עוד יותר עם מוסיפים תוספות "מהמפעל", כמו למשל הוספת כף קדמית והזמנת רמת אבזור גבוהה יותר לפנד 211 S Vario יכולה להקפיץ את המחיר בקלות מעבר ל-150,000 יורו. לפחות עם תג המחיר אין מהפיכות בפנד – הטרקטורים מתוצרת מותג העל הגרמני תמיד היו היקרים בסגמנט.

יבואנית פנד לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.