, ,

בקרוב: טרקטורים גדולים מקובוטה

"מוזר שקובוטה רכשה יצרניות מיכון חקלאי מובילות כמו קוורנלנד (Kverneland) ו-Great Plains כאשר אלו מייצרות ציוד שבחלקו גדול על הטרקטורים שקובוטה מציעה כיום". אמירה כזו נשמעה לא פעם בעיתונות האמריקאית סביב רכישות קובוטה יצרניות מיכון חקלאי, וקשה להתעלם מההיגיון העומד מאחורי תמיהות אלו. אז הנה, נראה כי בקרוב נקבל תשובות ותגובה הולמת מצד קובוטה…

סדרה M7 מציעה גרסאות עם עד 170 כ"ס הכי חזקות אצל קובוטה כיום

קובוטה היפנית הודיעה זה עתה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Buhler Industries Inc הקנדית, בעלת המותג וורסטיל (Versatile) בדבר פיתוח וייצור טרקטורים עתירי הספק עבור קובוטה. נזכיר כי מאז 2007 נמצאת Buhler בידי קונצרן המיכון החקלאי הרוסי הגדול Rostselmash Ltd. הכוונה היא שוורסטיל הקנדית, מומחית בייצור טרקטורים גדולים, בכלל זה פירקיים, תייצר עבור קובוטה טרקטורים – ככל הנראה סטנדרטיים, שאינם פירקיים בשלב ראשון – בטווחי ההספק שבין 200 ל-350 כ"ס בקירוב, טווח ההספק המבוקש יותר בצפון אמריקה.
יצויין כי ממקורות שונים בתקשורת החקלאית נחתם הסכם שיתוף הפעולה בין קובוטה לוורסטיל לפני לפחות חמש שנים, שכן זה פרק הזמן בו עוסקת האחרונה בפיתוח הטרקטורים המיועדים של קובוטה. מכאן הצפי לראות מוצר מוגמר כבר במהלך המחצית השנייה של השנה (2019) נשמע ריאלי.
הן מקובוטה והן מוורסטיל לא נמסרו כל פרט טכני מזהה, אבל ללא ספק מדובר יהיה בטרקטורים עם יותר מ-170 כ"ס – ההספק המרבי המוצע כיום עבור הטרקטורים של קובוטה, בדמות סדרה M7. הערכות זהירות מדברות על השקה ראשונה של טרקטורים עם עד 250 כ"ס, ובכלל זה ככל הנראה גם גרסאות עם גיר רציף. לא מן הנמנע שהסדרה החדשה שתיוצר על ידי הקנדים עבור קובוטה תתבסס על סדרה Nemesis החדשה שוורסטיל השיקה רק לאחרונה, הכוללת טרקטורים עם 175 עד 250 כ"ס.

וורסטיל Nemesis

וורסטיל Nemesis

קל להעריך כי בשלב ראשון מיועדים הטרקטורים הגדולים והחזקים יותר של קובוטה – מתוצרת וורסטיל, כאמור – לשוק הצפון אמריקאי (ארה"ב וקנדה). הידיעה מעוררת עניין רב בארה"ב ובקנדה ויש כבר הערכות כי בשלב מאוחר יותר אף נראה טרקטורים פירקיים גדולים (500 כ"ס ומעלה) בצביעת קובוטה.
עד שתיערך ההשקה המלאה והרשמית, נוכל רק לנחש לגבי הפרטים הטכניים, העיצוב והאבזור, רמות ההספק המדוייקות והשתתפות קובוטה בהליך הפיתוח והייצור – אם היה כזה. כפי שציינו לא פעם בעבר – קובוטה מכוונת הכי למעלה שאפשר, ועליית המדרגה הצפויה עם הטרקטורים ה"אמריקאיים" הגדולים והחזקים של וורסטיל/קובוטה צריכה להטריד יותר מתמיד את אנשי ג'ון דיר, CNH ו-AGCO. אנחנו נמשיך לעדכן