Versatile Nemesis
Versatile Nemesis

Versatile Nemesis

וורסטיל (Versatile) הקנדית, בבעלות רוסטסלמאש (Rostselmash) הרוסית, משיקה באריזונה שבארה"ב סדרת טרקטורים חדשה בטווח ההספק שבין 175-250 כ"ס.
הסדרה החדשה – Nemesis שמה – היא "קומפקטית" בהחלט בהשוואה לכלים המוכרים מבית וורסטיל. מדובר בטרקטורים קונבנציונליים (לא פירקיים ועם גלגלים אחוריים גדולים מהקדמיים) ומוצעת עם מנועי קאמינס בנפח 6.7 ליטר מוכרים ומוכחים, המציעים כאן 175 עד 250 כ"ס, בשש גרסאות שונות. היצרנית לא פרסמה מפרט מלא או מידות מדוייקות, אך ניכר כי מדובר בכלים רב שימושיים בינוניים בסטנדרטים צפון אמריקאיים, קרי: כלים המתאימים למגוון משימות בשדה – מעיבודים, עבור בקציר, בייצור חציר, משימות הובלה ועוד, ועד למשימות במשקים וחוות גדולות – בכלל זה בעבודות עם כף קדמית.
הגימיק העיקרי בסדרה זו, כפי שמודגש על ידי וורסטיל, הוא בקבינה הגדולה במיוחד; היצרנית מצהירה כי מדובר בקבינה הגדולה בסגמנט, ובפער ניכר. ההסבר מגיע באמצעות העובדה שקבינות אלו משרתו גם את הטרקטורים הגדולים יותר של היצרנית. בוורסטיל מאמינים כי נקודה זו מהווה ייתרון משמעותי ביותר בסגמנט טרקטורים זה, שכן מרווח נדיב, שדה ראייה רחב מסביב ונוחות ראויה עבור המפעיל הופכים יותר ויותר לשיקולים מרכזיים בהחלטה לרכישת טרקטור חדש כיום.

Versatile Nemesis

Versatile Nemesis

וורסטיל נחשבת לאחת בחמש השחקניות הדומיננטיות בתחום הטרקטורים הכבדים לעיבודים, והיא מתחרה במישרין בג'ון דיר, צ'לנג'ר, קייס וניו הולנד. החברה מציעה כיום טרקטורים מהחזקים בעולם עם מנועים המציעים עד 650 כ"ס. בעבר (1987-2000) אף היתה בבעלות פורד-ניו הולנד. מאז 2007 נמצאת מומחית המיכון הכבד הקנדית בידי Rostselmash, כאמור, ובמקביל להזרמת הון חדש מתפרשים שיווק ומכירות הציוד של החברה יותר ויותר לאירופה ולמדינות ברית המועצות לשעבר, בראשן רוסיה. סדרה Nemesis תיוצר במפעלי וורסטיל בוויניפג שבקנדה.
השאלה המעניינת היא האם מתעתדת וורסטיל לחדור ביתר שאת עם סדרת ה-Nemesis החדשה לשווקי אירופה, שכן גודל ורמות הספק הכלים בהחלט יכולים להתאים לצורכי השוק שם. שמועות בעיתונות המקצועית טוענות שהתשובה היא "כן". במידה וכך יהיה, הרי שהמותג הוותיק והמוערך הזה עושה צעד משמעותי גם לכיוון השוק הזעיר שלנו; וורסטיל מיוצגת בארץ על ידי חברת צ.ל.ע מעמק חפר, אך לא ידוע לנו על ייבוא טרקטורים מתוצרתה לישראל עד כה.

Versatile Nemesis

Versatile Nemesis