קייס Trident 5550
,

קייס: אחד שהוא שניים

קייס Trident 5550

קייס Trident 5550 בתצורת מדשנת

קייס חושפת כלי חקלאי חדש תחת השם Trident 5550 המהווה למעשה שני כלים באחד: מדובר בטרקטור חקלאי ייחודי הבנוי כמרסס או מפזר דשן 'סלף' (המופעל על ידי מפעיל, ושאינו נישא או נגרר), והמסוגל לשמש לשני היישומים; תוך 42 דקות בלבד – ראו הוידאו למטה – ניתן להסב את הקייס Trident 5550 ממרסס למפזר דשן, ולהיפך. כאשר הוא מתפקד כמרסס הוא כולל מיכל בנפח 5,300 ליטר וכאשר הוא הופך למפזר דשן (מגורען) הוא כולל מיכל דשן בנפח 9,345 ליטר.
ככל הידוע מדובר במכונה הראשונה המוצעת כדו-שימושית בסגמנט זה 'מהמפעל'. עבור חוות גדולות וקבלנים מדובר במוצר הגיוני שהיה חסר עד כה כמוצר מדף, שכן רכישת הקייס Trident 5550 זולה משמעותית מרכישת מרסס לחוד ומפזרת דשן לחוד – מן הסתם בסעיף התחזוקה. בקייס לא יכלו להתעלם מאינספור הסבות דומות שבצעו לקוחות בעצמם, או שהוצעו על ידי חברות מתמחות. במידה והמכירות יצדיקו זאת, ניתן לנחש שיצרניות נוספות תצענה ציוד דו-שימושי דומה בקרוב. זמן ההרכבה והפירוק של המערכות השונות – 42 דקות, כאמור – מתיימר להיות הקצר ביותר בתחום, ובפער משמעותי. מדובר כמובן בחיסכון הן בשעות עבודה מושבתות והן בזמן עבודה של כוח אדם.

קייס Trident 5550

קייס Trident 5550 בתצורת מרסס

בקייס מדגישים כי למרות הבסיס המוכר ממרססים או מפזרי דשן המוצעים זה מכבר, דרשה הקומבינה בין היישומים השונים תכנון מן המסד, במטרה להציע פירוק והרכבה נוחים, יעילים, מהירים ומבלי שהתוצאה תגבה מחיר – לא בדמות מרסס ולא בדמות מפזר דשן. אנשי החברה מצהירים כי כל הפלטפורמה היא חדשה וכך גם מערכת הריסוס והדישון. חלק מהעבודה בשלב הפיתוח היה סביב הנוחות והקלות שבהסרת והתקנת המערכים השונים, כאשר בכל מצב נדרש הציוד לעמוד בסטנדרטים הנחשבים בסגמנט, כמתחרה מול ציוד ייעודי לריסוס בלבד ולדישון בלבד.
יבואנית קייס לארץ היא חברת נ. פלדמן