טרקטור אוטונומי של קובוטה
ציוד חקלאי אוטונומי של קובוטה

ציוד חקלאי אוטונומי של קובוטה

קובוטה היפנית החלה בניסויי שדה בתנאי אמת של טרקטור, מכונת שתילת ירקות וקומביין לאורז אוטונומיים (ללא מפעיל). מדובר בפרויקט שהחל בסוף 2016 ועתה הוא הבשיל לכדי כלים המוכנים לעבודה ממשית בתנאי אמת. קובוטה לא פירטו בכמה מדובר אך הודיעו על "כמה כלים שהועברו ללקוחות נבחרים לתקופת ניסוי ובחינה".
למרות היותם בבסיסם כלים סטנדרטיים ומוכרים מהליין של קובוטה, כוללים כלים אוטונומיים אלו מערכות התמצאות וניווט מבוססות GPS ומפות, המעבירות מידע למחשב מרכזי המחליף את המפעיל בשליטה על המנוע, הציוד הרתום, מערכות הכלי השונות, ולמעשה כל פעולה הנדרשת בכדי להפעיל את הכלים.
מעבר לתמונות ספורות והפרטים שהבאנו כאן, כאמור לא מתפרסם מידע רב מדי אודות הציוד החקלאי האוטונומי המפותח על ידי קובוטה. קובוטה, חשוב לזכור, אינה פועלת בחלל ריק; מזה זמן מתפרסמות שמועות בתקשורת היפנית העוסקת בחקלאות אודות היצרניות איזקי (Iseki) ויאנמר הפועלות במרץ באותו התחום, למרות ששתי החברות דנן לא פרסמו עד כה מידע רשמי בנידון.
בקובוטה שואפים לסיים את שלב הבחינות ופיתוח המערכות האוטונומיות תוך כשנה (לקראת סוף 2018), כאשר בהמשך הכוונה היא להשיק כלים אוטונומיים "מן המדף", למכירה בשוק החופשי – היפני תחילה.

טרקטור אוטונומי של קובוטה

טרקטור אוטונומי של קובוטה