טרקטורון כיסוח ג'ון דיר S240 Sport
, , , ,

טרקטורון הכיסוח הטוב ביותר הוא…

John Deere D130-42

ג'ון דיר מציעה את טרקטורוני הכיסוח האמינים ביותר, קבעו אנשי Consumer Report

מגזין הצרכנות המוביל והנחשב בעולם – ה-Consumer Report האמריקאי – ערך בדיקה מקיפה לעשרות טרקטורוני כיסוח ומכסחות 'בלרינה' (מכסחות עצמאיות עליהן יושב המפעיל – להלן ZTR, קיצור של zero-turn-radius) במטרה לקבוע אילו כלים ישמרו על ערכם ותכונותיהם לאורך השנים ואלו פחות, אלו כלים נותנים את הביצועים הטובים ביותר, מי מהווה את התמורה הטובה ביותר לכסף ותכונות חשובות נוספות לצרכן. בסופה של הבדיקה המקיפה הגיע המגזין למסקנות חד משמעיות, שלבטח עוד יהדהדו בעתיד וישפיעו על נתוני המכירות של לא מעט יצרניות בשוק ענק זה. יש לציין כי הבדיקות נעשו ומתייחסות להיצע בשוק האמריקאי, אך מדובר בשוק הגדול והחשוב בעולם בו מיוצגות רוב היצרניות הגדולות והמובילות בתחום, כך שהבדיקה רלוונטית לרוב המדינות בעולם.
Consumer Report הנו גוף ביקורת הצרכנות העצמאי החשוב בעולם כיום; הוא נוסד ב-1936 כמוסד ללא מטרות רווח והתפרסם בסקירת קטגוריות מוצרים מגוונות אותן הוא בוחן ובודק בעצמו, לאחר שרכש את המוצרים ללא עירוב היצרן/ספק, יחד עם חוות דעת בעלי מוצרים דומים הנאספות מהציבור; אל הבחינה המבוצעת על ידי מומחי המגזין מצורפות חוות דעותיהם של עשרות – ולעיתים מאות אלפי קוראי המגזין, המשתמשים במוצרים הרלוונטיים והיכולים להעביר מידע יקר ערך על אמינות ושימוש לאורך זמן. כיום מוציא לאור ה-Consumer Report מגזין מודפס הנמכר בכ-3.8 מילון עותקים מדי חודש, ועוד כ-3.2 מיליון עותקים דיגיטליים (כ-7 מיליון עותקים בסה"כ בחודש) והוא נחשב כרב השפעה במיוחד הודות לאובייקטיביות שבדרך פעולתו ובשל העובדה שאין בו פרסומות או חסויות. מסקנות המגזין לצד כל מוצר שנבחן – מומלץ או לא מומלץ – הנן לא פעם גורליות להצלחת או אי הצלחת המוצר.
בבדיקה המדוברת של טרקטורוני הכיסוח חוו דעתם למעלה מ-11,000 משתמשים, נוסף על מסקנותיהם של מומחי המגזין. בשורה התחתונה, כפי שמגדירים זאת אנשי Consumer Report, כנראה שבאמת nothing runs like a Deere, כמאמר סלוגן הפרסומת של ג'ון דיר; ג'ון דיר הנו מותג טרקטורוני הכיסוח המוביל בעולם כיום, האמין ביותר וזה שקיבל את ציון שביעות הרצון הגבוה ביותר מצד הלקוחות. גם בתחום מכסחות ה-ZTR הוא מתברג אל בין הטובים והמובילים בתחום ובמגזין מסכמים שהענק הירוק מקבל את מירב הניקוד בכל הקשור לייצור ושיווק טרקטורוני כיסוח/מכסחות ZTR.

טרקטורון כיסוח ג'ון דיר X350

טרקטורון כיסוח ג'ון דיר X350

נושא האמינות מהווה חלק מכריע אצל רוכשי כלים אלו, שכן, כפי שהסתבר על סמך תגובות בעלי הכלים שהשתתפו בסקר, אלו הכלים הדורשים הכי הרבה תחזוקה והמתקלקלים יותר מכל כלי עבודה או ציוד לבית אחר, בין היתר בשל אופי השימוש וסוג העבודה שהם מבצעים. אנשי המגזין מדגישים שנושא זה נתון לא פעם לשיקול דעת הצרכן, שכן לא תמיד יש התאמה בין רמת האמינות למחיר; כך למשל, טרקטורוני הכיסוח ג'ון דיר X350-42 ו-ג'ון דיר S240-42 Sport שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר בסעיפי האמינות ושביעות רצון המשתמשים – הם גם מהיקרים ביותר, ונמכרים בארה"ב במחיר 3,200$ ו-2,500$ בהתאמה, יקר משמעותית מרוב המתחרים. מה משקל האמינות בשיקולי הרכישה בהשוואה למחיר? את ההחלטה הזו מותירים אנשי Consumer Report לכל צרכן, שיקבע היכן עובר הקו בין אמינות הכלי ומחיר שהוא מוכן לשלם. להלן עיקרי הסעיפים עליהם ניתנו ציונים:

טרקטורוני כיסוח – ג'ון דיר בראש
בממוצע, בשנת השימוש הרביעית, יידרשו 22% מבעלי טרקטורוני הכיסוח של ג'ון דיר לתקן תקלה או לגשת למוסך. נתון זה מעמיד – ובפער משמעותי – את טרקטורוני הכיסוח הירוקים בראש טבלת האמינות בתחום. לשם ההשוואה – 40% טרקטורוני הכיסוח מתוצרת Troy-Bilt (מותג שאינו מיוצג בארץ) יתקלקלו בפרק זמן דומה, כמעט פי שניים! בין לבין נמצא מותגים כמו Cub Cadet, Craftsman ו-הוסקווארנה שבין 35-40% מבעליהם יאלצו לגרור את הטרקטורון שלהם למוסך במהלך 4 השנים הראשונות לבעלות – נתון מפתיע בעיקר בהתייחס להוסקווארנה, הנחשבת לא רק ליצרנית מובילה ומתקדמת בתחום, אלא גם לגדולה בעולם בתחום המיכון והציוד לגינון.

טרקטורון כיסוח ג'ון דיר S240 Sport

טרקטורון כיסוח ג'ון דיר S240 Sport

מכסחות ZTR: הוסקווארנה – "לא מומלץ"!
מכסחות ה"אפס סיבוב" הפכו זה מכבר מכלי עבודה למקצוענים בלבד לכלים התופסים יותר ויותר פופולריות בקרב צרכנים פרטיים וחובבים. הביצועים העולים בהתמדה, ההיצע הגדל והמחירים התחרותיים על-פי רוב ביחס לטרקטורוני הכיסוח הקלאסיים מגבירים מדי שנה את נתוני המכירות של סגמנט זה, ומכאן גם חשיבותו העולה.

מכסחת ZTR הוסקווארנה

מכסחת ZTR הוסקווארנה – ציון "לא מומלץ"!

שוב מככבים הירוקים כאשר בממוצע 30% מבעלי מכסחות ה-ZTR מתוצרת ג'ון דיר נאלצו לסור למוסך או להתמודד עם תקלה טכנית במהלך ארבע השנים הראשונות של בעלות על הכלי. טורו (TORO) הנה יצרנית המתמחה בציוד לכיסוח ולכן מפתיע מיקומה שני בטבלה, עם ציון מכובד בפני עצמו של 34% מהכלים שחוו תקלה בארבע השנים הראשונות. שוב מפתיעה הוסקווארנה השבדית, כאמור – יצרנית כלי הגינון הגדולה בעולם – המתמקמת אחרונה בדירוג שביעות הרצון והאמינות של Consumer Report עם נתון מביך שקובע כי 55% מלקוחות כלים אלו חוו תקלה טכנית או מכאנית במהלך ארבע השנים הראשונות בחברת מכסחת ה-ZTR הכתומה שלהם. נתון זה הוביל את עורכי המגזין להכריז כי מכסחות ה-ZTR של הוסקווארנה שנבחנו במסגרת סקר זה "אינן מומלצות לרכישה". מהלך שהנו ללא ספק רב משמעות עבור המותג, לבטח בשוק האמריקאי.

יחס עלות-תועלת – קאב-קאדט כדוגמא
אנשי Consumer Report מדגישים את חשיבות הסקר בכך שהציוד שנסקר הנו פופולרי מאוד ונפוץ, בעיקר בארה"ב, ותקלה בו אינה תענוג; מדובר בנגרר או בטנדר הנדרשים בכדי להוביל את הכלי למוסך, יש להחזירו בתום הטיפול – שגם הוא יכול לעלות כסף, במידה והוא אינו במסגרת האחריות, וכמובן שיש למצוא חלופה לטפל במדשאות במהלך אותה תקופה שהכלי מושבת.

טרקטורן כיסוח קאב-קאדט XT1 LT42

טרקטורן כיסוח קאב-קאדט XT1 LT42

על פי ה-Consumer Report עלות תקלה ממוצעת של ZTR המהלך ארבע השנים הראשונות לחייו עומדת על 110$ בארה"ב, נטו – ללא ההוצאות מסביב. כאשר מדובר בכמה תקלות – הסכום כבר מגיע לאחוז ניכר מעלות הכלי, וזה כבר מרגיז. מכאן מדגישים אנשי המגזין לשקול בכובד ראש את נתון האמינות בעת רכישת מכסחת ZTR חדשה, שכן בכך ניתן לקבל תמונה אמינה ונכונה יותר על תג המחיר. אנשי Consumer Report נותנים כדוגמא השוואה בין מכסחת ג'ון דיר D130-42 לקאב-קאדט XT1 LT42, שתיהן עם שולחן 42"; עם ביצועי כיסוח כמעט זהים ורמת אמינות דומה, פער המחיר של כ-400$ לטובת הקאב-קאדט הופך אותו לבחירה מועדפת על פני הג'ון דיר, גם אם לוקחים בחשבון תקלה או שתיים לרעת הקאב-קאדט, שעל סמך הנתונים שנאספו מלקוחות כלל אינה צפויה, שכן מדובר בכלי אמין.

אחריות – חשוב לבדוק
עם מחירים המגיעים לאיזור ה-3,000$ עבור טרקטורוני הכיסוח היקרים יותר נושא האחריות מהווה סעיף חשוב בשיקולי הרכישה, מדגישים ב-Consumer Report. כפי שמסתבר, במבחן התוצאה מעט מאוד כלים אכן מכוסים כראוי מבחינת האחריות, או במילים אחרות: מיעוט התקלות באמת מתוקנות על חשבון היצרנית. בין 17-20% מהתקלות והכשלים הטכניים בטרקטורוני הכיסוח בבעלות הקוראים שהשתתפו בסקר תוקנו במסגרת האחריות, תלוי במותג. במכסחות ה-ZTR נתון זה עומד על 26-34%, בהתאם למותג. גם בסעיף זה ממליצים ב-Consumer Report להקפיד ובחון את השורות הקטנות שבהסכם הרכישה והאחריות, בכדי למנוע הפתעות שעלולות לעיתים להתברר כבחירה מוטעית, כאשר מחיר הרכישה לא תמיד משקף את העלויות לאורך זמן.