מכסחת דשא רובוטית הונדה Miimo
, ,

הונדה מרחיבה פעילותה בתחום הגינון

מכסחת דשא רובוטית הונדה Miimo

מכסחת דשא רובוטית הונדה Miimo

ענקית הרכב והתעשייה היפנית הונדה נכנסת במלוא העוצמה אל עולם מכסחות הדשא האוטונומיות – "רובוטי הכיסוח הנטענים". שוק המכסחות הרובוטיות גדל בהתמדה ומתאפיין בתחרות עזה על לב הגנן החובב, תחרות המלובה על ידי מספר יצרניות מובילות, בראשן הוסקווארנה השבדית, יצרנית ציוד הגינון הגדולה בעולם.
זה עתה מודיעה הונדה על תחילת השיווק בארה"ב והשקת 2 גרסאות חדשות של המכסחת הרובוטית Miimo מתוצרתה. הונדה חשפה את ה-Miimo בגרסתה הראשונה כבר במהלך 2012 והחלה לשווקה כשנה מאוחר יותר באופן סלקטיבי באירופה בלבד. מאז עדכנה ושיפרה את המכסחות הרובוטיות ובמקביל הרחיבה בהתמדה את השיווק ברחבי אירופה.
הגרסאות העדכניות הן ה-Miimo HRM 310 וה-Miimo HRM 520 הנבדלות זו מזו בעיקר בזמן העבודה המתאפשר בטעינה אחת; ב-HRM 310 מדובר ב-30 דקות וב-HRM 520 מדובר בשעה, כאשר בשני הדגמים זמן העבודה זהה גם לזמן הטעינה הנדרשת. כמקובל בסוג כלים אלו "יודעים" הרובוטים המכסחים להגיע בכוחות עצמם אל עמדת הטעינה (ברגע שנותרו 30% מעוצמת הסוללות – lithium-ion), ולהמשיך לאחר סיום ההליך בעבודה – הכל כמובן ללא התערבות או מגע יד אדם.

מכסחת דשא רובוטית הונדה Miimo

מכסחת דשא רובוטית הונדה Miimo

המכסחות הרובוטיות החדשות מסדרה Miimo של הונדה מתיימרות להצליח לכסח מגוון רחב של סוגי דשא ובתנאי טפוגרפיה הכוללים שיפועים עד ל-25 מעלות. רוחב הכיסוח עומד על 220 מ"מ וגובה הכיסוח ניתן לכיוון בטווח שבין 20 ל-60 מ"מ.
המכסחות הרובוטיות החדשות הונדה Miimo HRM 310 והונדה Miimo HRM 520 מצוידות בחיישני קרבה מסביב, במחשב מרכזי המקבל את נתוני השטח המיועד לכיסוח והיודע לחשב את מסלול הכיסוח המועדף ומנועים חשמליים המניעים את להבי המכסחת ואת הגלגלים המניעים.
שיווק המכסחות הרובוטיות החדשות יחל כבר במהלך השבועות הקרובים, באירופה ובארה"ב במקביל במחיר 2,500$ ו-2,800$ עבר ה-Miimo HRM 310 וה-Miimo HRM 520, בארה"ב, התאמה. ציוד הגינון של הונדה אינו מיובא לארץ.