קונטיננטל משיקה צמיג הכולל חיישני לחץ אוויר המשדרים את הנתונים הנאספים דרך הרשת והמאפשרים שליטה אוטומטית בוויסות לחצי האוויר

ענקית הצמיגים הגרמנייה קונטיננטל (Continental) משיקה את ה"צמיג האינטליגנטי" הראשון, על פי הגדרתה, צמיג ה'יודע' לתקשר באמצעות רשת האינטרנט. מדובר בצמיג המשתייך אל משפחת צמיגי הציפה (העובדים עם לחץ אוויר נמוך) מסדרה VF TractorMaster והוא מכונה VF TractorMaster Hybrid.

הצמיג החדש מיועד להתקנה על טרקטורים והוא כולל חיישני ומשדרים זעירים המנתרים בכל רגע נתון את לחץ האוויר בצמיג ומעבירים את הנתונים למרכז מידע, שיכול להיות אצל בעל הטרקטור, במרכז החברה המפעילה, אצל נותן השירות וכיו"ב. החיישנים מחוברים למערכת ניפוח וריקון צמיגים אוטומטית ובשורה התחתונה עולה ויורד לחץ האוויר על פי הצרכים המשתנים, במטרה להציע יכולות מיטביות עם הצמיגים בכל תנאי. התוכנות המקבלות את הנתונים – ContiPressureCheck ו/או ContiConnect – יודעות להעביר אל המחשב בטרקטור את ניתוח ומסקנות הנתונים שנאספו ושנאספים תוך כדי העבודה, וכך נשלט לחץ האוויר בדיוק המירבי לכל תנאי – מבלי לערב את המפעיל.

יודגש כי צמיגי ה-VF TractorMaster כוללים דפנות עבות ומאסיביות יותר כחלק מהמבנה הייחודי שלהם, מה שמאפשר להם את התכונה שהופכת אותם לכה יעילים: עבודה בלחץ אוויר נמוך ככל הניתן – עם אותם עומסים ונתוני משקל כפי שצמיג סטנדרטי מתמודד איתם, מה שמוביל לחלוקת משקל גדולה יותר וכפועל יוצא – לדחיסת קרקע מופחתת. הבעיה היא שעם לחץ אוויר נמוך נדרש מעכב מתמיד אחר תנאי העבודה והעומסים, בפרט בנסיעה על מצע קשה דוגמת כביש, כאשר אז מהווה לחץ אוויר נמוך מדי בעיה – הן בטיחותית, אך גם של בלאי וצריכת דלק מוגברת. מסיבה זו החליטו בקונטיננטל שיש מקום להתערבות של מערכות דיגיטליות מתקדמות שתוכלנה לתזמן בכל רגע את לחץ האוויר לפי התנאים המשתנים. ברור כמובן שלדרוש זאת מהמפעיל זה בלתי ישים, שכן לחץ האוויר האופטימלי יכול להשתנות כל כמה דקות, ואף במרווחים קטנים יותר. בנקודה זו מהווה המערכת האוטומטית יתרון ברור ופרקטי.