,

חקלאים חדשים מ-Mitas

מיטאס הצ'כית, יצרנית צמיגים הנמצאת כיום בבעלות טרלבורג (Trelleborg) השבדית, משיקה צמיגים חדשים ומידות חדשות לצמיגים וותיקים יותר לשימוש חקלאי.

Mitas Agriterra 02

Mitas Agriterra 02

עיקר החדשות הן הצמיג החדש Agriterra 02. צמיג זה מושק בשלב ראשון במידה אחת – 850/50R30.5 IMP TL 182D – והוא מיועד לשרת על נגררים, כולל מיכון חקלאי נגרר, ומשאיות המיועדות לעבוד בשדה. מדובר בצמיג 'ציפה', קרי: המתוכנן לעבוד גם בעומס מלא בלחץ אוויר נמוך במיוחד, ובמקרה זה מדובר בכושר נשיאה של עד 8.5 טון לצמיג, במהירות מרבית של 65 קמ"ש המתאפשרים בלחץ של 4 באר בלבד. העומס המרבי עבוד צמיג זה עומד על 13.5 טון, ואז מוגבלת מהירות הנסיעה ל-10 קמ"ש. הצמיג החדש מתיימר להציע כושר ניקוי עצמי מעולה, יכולת ניקוז מים טובה מאוד על האספלט, אחיזה צידית גבוהה ועמידות מרשימה בפני 'צביתות' וקרעים בדופן וחדירת עצמים קשיחים. צמיג ה-Agriterra 02 נועד לענות על הדרישה הגוברת לצמיגי ציפה מסוג זה, דהיינו המשלבים יכולות בשטח ובכביש, והכל בתנאי קיצון ותחת עומס מרבי.
החדשות הנוספות ממיטאס מתייחסות להרחבת ההיצע במשפחות צמיגים וותיקות יותר, כולן נועדו לשרת כצמיגים על גלגלים מניעים במיכון חקלאי – טרקטורים, קומביינים ומקצרות.

Mitas SFT

Mitas SFT

מיטאס FST הוא צמיג שתוכנן במיוחד לשרת על קומביינים לירק, על הדרישות המיוחדות המצופות מצמיג זה עם דגש על יכולות עמידות ופיתול יוצאות דופן של דפנות הצמיג. צמיג זה מוגדר כצמיג ציפה מתקדם ומעתה הוא מוצע במידה נוספת, חדשה וגדולה מכל המידות בהן הוצע עד כה: 50R32 TL. הצמיג החדש בהיצע מסוגל לשאת משקל של עד 12.75 טון, בלחץ אוויר של 2.8 באר ובמהירות נסיעה של 10 קמ"ש, תוך שמירה על כל תכונותיו. צמיג זה מיועד גם לטרקטורים גדולים ולקומביינים לירקות שורש ולתבואות.

Mitas HCM

Mitas HCM

מיטאס HCM הוא צמיג המשתייך לקטגורייה הצעירה ביותר התחום, אך הצומחת במהירות הגדולה ביותר, בעיקר באירופה: צמיגים לטרקטורים, ציוד חקלאי, מעמיסים אופניים ומעמיסים טלסקופיים המיועדים לנוע חלק ניכר מזמנם על הכביש, כאשר במקביל עליהם לשמר את היכולות המצופות מצמיג על כלים שכאלו גם בשטח. צמיג זה מיועד בעיקר לשימוש חקלאי רלוונטי (למשל – בטרקטורים הנעים מרחק גדול גם הכביש או העוסקים בהוצאת ציוד או תבואות מהשטח דרך הכביש), כמו גם לשימוש מוניציפלי – ולאורך כל עונות השנה, בכל תנאי אקלים. הצמיג החדש בסדרה הוא הגדול ביותר עד כה והוא מוצע במידה 650/65R42. צמיגים מסדרה HCM של מיטאס מוצעים מעתה במידות חישוק שבין 24" עד 42". כל הצמיגים בסדרה מיועדים לנסיעה עד למהירות מרבית של 65 קמ"ש.

Mitas HC2000 VF

Mitas HC2000 VF

אחרון חביב במסגרת החדשות של מיטאס להפעם הוא המיטאס HC2000 VF המשתייך לסדרת צמיגי הציפה המתקדמים ביותר של היצרנית (Very High Flexion), קרי: הוא מתוכנן להציע ביצועים כשל צמיג סטנדרטי מקביל במידותיו וכושר הנשיאה שלו, אך להציעם בלחץ אוויר נמוך במיוחד לטובת מניעת דחית יתר של הקרקע – נושא רגיש במיוחד במדינות בהן יורד גשם כל השנה. צמיג זה יוצע מעתה גם במידה 480/80R46; הוא מאפשר עומס מרבי של 6.9 טון בלחץ אוויר של 3.2 באר בלבד, ומהירות מרבית של 65 קמ"ש.
צמיגי מיטאס מיובאים לארץ על ידי חברת חצב סחר