טרקטור Arbos מסדרה 7000
טרקטור Arbos 5130

טרקטור Arbos 5130

בסוף 2015, במסגרת תערוכת החקלאות הגדולה Agritechnica 2015 שנערכה בגרמניה, השיק קונצרן Foton Lovol הסיני את מותג הטרקטורים ה"אירופאי" שלו – ארבוס, שיוצע תחת חברה בשם Lovol Arbos Group S.p.A. שהוקמה באיטליה, וייוצר גם בה – בקרבת העיירה Migliarina di Carpi. זמן קצר לאחר מכן רכשה החברה גם את מומחית הטרקטורים למטעים וכרמים גולדוני ובכך הכניס הענק הסיני אוויר למפרשי היצרנית האיטלקייה שקטנה, ומן הסתם יקבל את התמורה בעתיד הלא רחוק מדי בדמות הידע הרב והניסיון שהאיטלקים צברו בתחום המיכון החקלאי בכלל, ובתחום הטרקטורים הקומפקטיים בפרט.
עתה חושפת Lovol Arbos את המשך כוונותיה הרציניות בהחלט לגבי אירופה, עם השקת שתי סדרות טרקטורים נוספות, המצטרפות אל סדרה 5000 שאיתה ביצעה החברה את הכרזת ההקמה שלה בשעתו. כמעט כמצופה, ממעטים הסינים לגלות פרטים טכניים, אך מהמעט שכבר התברר ניתן להבין כי מדובר בטרקטורים בינוניים עד בינוניים+ שיתחרו בזולים שבכלים המקבילים להם בהספקיהם המשווקים כיום באירופה, הם מצוידים במכלולים מערביים מוכרים ומתיימרים להציע רמת אבזור גבוהה יחסית, לבטח ביחס למחיר. זה האחרון, אגב, לא פורסם, למעט הבטחה כי יהיה תחרותי ביותר.

טרקטור Arbos מסדרה 5000

טרקטור Arbos מסדרה 5000

הטרקטורים מסדרה 5000 מונעים באמצעות מנוע קוהלר 4-צילינדריים בנפח 3.4 ליטר המוצע בטווחי הספק של 100 עד 130 כ"ס והעומד בתקני פליטת המזהמים העדכניים כיום באירופה. בארבוס מדגישים כי מנוע זה מתאפיין במומנט קבוע ובקבלת שיא ההספק כבר ב-1,300 סל"ד. רשימת התוספות והאופציות ארוכה במיוחד, במטרה לאפשר התאמת כל טרקטור בדיוק לדרישות הלקוח, ובתוך כך מספר היציאות ההידראוליות ואפשרות למשאבה חזקה יותר בתפוקה של 110 ליטר/דקה לנדרשים להפעיל ציוד נגרר או רתום. גם הקבינה מועלית על נס, עם הצהרה כי מדובר בתכנון עצמי ומוקפד והנדסת אנוש מצויינת, הכוללת בין היתר חלון קדמי המשוך מעלה אל תוך הגג, במטרה להציע שדה ראיה יעיל גם לעבודה עם כף.

טרקטור Arbos מסדרה 6000

טרקטור Arbos מסדרה 6000

ארבוס סדרה 6000 מצויד במנועים 6-צילינדרים ממקור לא ידוע, למרות שכלים אלו מתיימרים להתאים לדרישות הרישוי האירופאיות. בארבוס לא משחררים פרטים בסעיף זה, למעט טווח ההספק: 140 עד 200 כ"ס. בין יתר האופציות בתחום תיבות ההילוכים מוזכרת תיבת SemiPowershift עם 5 הילוכים בשלוש קבוצות ושלושה שלבי עומס. מערכת בקרת עומס מתקדמת מייעדת טרקטורים אלו למגוון משימות הקשורות ביציאות הידראוליות, כמו עיבודי אדמה, זריעה ועבודה עם כף.

טרקטור Arbos מסדרה 7000

טרקטור Arbos מסדרה 7000

ארבוס סדרה 7000 מתמקמת בראש ההיצע של Lovol Arbos עם טרקטורים גדולים וחזקים יותר, המוצעים בטווחי ההספק של 220 עד 260 כ"ס. גם כאן לא מדווח מיהו ספק המנועים וכל הידוע בשלב זה הוא כי מדובר במנועי 6 צילינדרים וכמובן שכולם עומדים בתקינה האירופאית. היצע תיבות ההילוכים כולל עד 60 הילוכים.
שיווק הטרקטורים החדשים של ארבוס מתחיל בימים אלו באירופה, במקביל להרחבה מתמדת מצד Lovol Arbos של מערך הסוכנים והמשווקים שלהם.
זיכיון יבוא טרקטורי Foton הסינית – החברה האם של Lovol Arbos – נתון בידי חברת מפרם; בשלב זה לא ידוע על כוונה לייבא טרקטורים אלו לארץ.