,

ג'ון דיר: רווחי שיא

חברת ג'ון דיר רושמת רווחי שיא ברבעון הראשון של 2013

ג'ון דיר, יצרנית המיכון החקלאי והטרקטורים הגדולה בעולם, העוסקת גם בייצור משמעותי של צמ"ה וציוד יערנות, מדווחת על רבעון 11 ברצף עם הכנסות שיא; ברבעון הפיסקאלי הראשון של השנה (נובמבר 2012 עד וכולל ינואר 2013) הרוויחה החברה כמעט 650 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לכ-533 מיליון דולר אותם הרוויחה בתקופה המקבילה אשתקד. בג'ון דיר מדווחים כי מכירות המיכון החקלאי וציוד הגינון עלו ב-16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד בעיקר בשל עליית מכירים של הציוד וייעול ההובלה והמשלוח לסוכנויות וללקוחות. סך כל ההכנסות ברחבי העולם ברבעון הפיסקאלי הראשון של השנה עמדו על 7.42 מיליארד דולר – עלייה של כ-10% ביחס לנתון של 6.77 מיליארד דולר אשתקד. סמואל אלן, יו"ר ג'ון דיר. עובד בחברה למעלה מ-37 שנים
סמואל אלן, יו"ר ג'ון דיר, צופה כי בשנת 2013 תימשך מגמת העלייה המתונה בביקוש לכלים כבדים ועתירי הספק בצפון אמריקה (טרקטורים וקומביינים). אלן צופה כי בשאר שווקי העולם יימשך גידול מתון ממוצע של כ-6% בתחזית שנתית הן של מכירות המיכון החקלאי והן של מכירות ציוד הגינון, המהווה חלק חשוב בסך העסקים של היצרן הירוק. בתחום הצמ"ה חוזים בג'ון דיר גידול של כ-3% בממוצע עולמי לשנת 2013.
בג'ון דיר צופים שנה חיובית לחקלאים בעולם, בממוצע, עם עלייה ברווחים וגידול בייצור תוצרת חקלאית שיובילו לעלייה ברכישת מיכון חקלאי חדש. באירופה למשל, חוזים בג'ון דיר ירידה של כ-5% במכירות המיכון החקלאי השנה, בשל המצב הכלכלי הקשה שם ומיעוט היבולים בבריטניה ב-2012, אבל בשווקים כמו דרום אמריקה חוזים עלייה ממוצעת של כ-10% במכירות, כאשר בשוק הברזילאי הענק צופים אף גידול של כ-15% במכירות.

בג'ון דיר צופים שנת 2013 טובה לחקלאים