Goldoni Ronin 50

Goldoni Q-110

טרקטור למטעים גולדוני Q-110


לא צריך להיות אנליסט גדול בכדי להבין ש"הסינים באים", לפחות בהקשר לענייננו: טרקטורים ומיכון חקלאי מסין, המיועד להימכר במערב, וכפועל יוצר חייב להציע טכנולוגיה, איכויות ייצור ועיצוב 'מערביים'. מבין כ-2,800 מציגים שהציגו במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2015' כ-100 חברות היו סיניות. וכבר עתה ברור שמספר זה ילך ויגדל בתערוכות הבאות, ובקצב מהיר.
במסגרת תערוכת החקלאות הגדולה בעולם – Agritechnica 2015, שנערכה לאחרונה בנובמבר בגרמניה – נחשפנו למותג סיני חדש מבית קונצרן Foton-Lovol המיועד לפרוץ אל המערב; המותג ארבוס הושק עם חשיפת סדרת טרקטורים חדשה והבטחה להרחבת ההיצע "המערבי" בהמשך.
Arbos 5130

Arbos – הטרקטור ה"מערבי" של פוטון-לובול; בתמונה – ה-Arbos 5130


הסינים מכוונים יותר ויותר לכיוון אירופה וצפון אמריקה, ועושים זאת בשיטות ובגישות שונות, כאשר החייאת מותג עבר איטלקי (Arbos, במקרה של פוטון-לובול) ושימוש במכלולים מערביים מתקדמים היא הגישה השלטת. רכישת טכנולוגיה – או אף מותג בשלמותו – עוזרת לא פעם, שכן באחת מקבל הידע הסיני ורמות ההרכבה והייצור (שעדיין לרוב לא עומדות בסטנדרט המערבי) 'בוסט' משמעותי ודחיפה לפנים, הודות לשימוש ולניצול הידע המגיע עם המותג הנרכש.
Matermacc

מתחילת 2015 בבעלות פוטון-לובול: יצרנית המזרעות האיטלקייה Matermacc


מסתבר שפוטון-לובול לא הסתפקה בהחייאה מלאכותית של שם-עבר איטלקי, אלא אף רכשה הלכה למעשה מותג טרקטורים וותיק ומוכר, לבטח באיטליה – גולדוני (Goldoni). רכישה זו, אגב, אינה הראשונה של הקונצרן באיטליה והיא מצטרפת אל רכישת יצרנית המזרעות, הקולטיבטורים והמדשנות Matermacc כבר בתחילת השנה.
Goldoni Joker 11DS

טרקטור חד-סרני גולדוני Joker 11DS


גולדוני היא יצרנית ציוד ומיכון חקלאי הפעילה מאז 1926 ומשכנה בקרבת מודנה. החברה עברה – כמרבית יצרניות המיכון החקלאי מארץ המגף – טלטלות רבות במהלך שנותיה, וכיום היא מתמחית בעיקר בטרקטורים קומפקטיים למטעים וכרמים, בטרקטורים חד-סרניים וברכבי עבודה ומשא מיוחדים. סביר להניח שהיכולות והידע של גולדוני בתחום הטרקטורים הקומפקטיים היוו שיקול משמעותי ברכישתה, אך לא פחות מכך קרץ לסינים מפעל הענק המודרני של החברה במיגליארינה שבקרבת מודנה, מפעל המשתרע על שטח של 130 דונם, מתוכם 65 דונם מקורים. מפעל זה החל כבר בהסבה והכנה לייצור סדרת הטרקטורים הראשונה של Arbos – סדרה 5000. ממפעל זה צפויים לצאת עוד במהלך השנתיים הקרובות 2 סדרות נוספות של ארבוס, גדולות יותר, בטווחי ההספק של 140-200 כ"ס ו-200-260 כ"ס.
בשלב זה לא ברור כיצד – אם בכלל – תשפיע העברת הבעלות בגולדוני לידי פוטון-לובול. ניתן רק לנחש שהזרמת הממון והתוכניות העתידיות להרחבת ומינוף המפעל של גולדוני יעשו למותג רק טוב.
Goldoni Factory

מפעל גולדוני בקרבת מודנה – הבסיס לחדירת פוטון לאירופה