Valtra Biogas tractor six cylinder engine

Valtra Biogas tractor six cylinder engine


בקיץ 2010 הציגה ואלטרה הפינית – בבעלות קונצרן AGCO האמריקאי – את ה-N111 HiTech, אב טיפוס ראשון מתוצרתה של טרקטור הניזון מביו-דיזל (דלק המופק מצמחים, מכונה גם BioGas). ההצלחה והתוצאות המרשימות שהשיג אב טיפוס ניסיוני זה מאז השקתו הובילו את ואלטרה להמשיך עם הפרוייקט ולעבור לשלב הבא. "החלטנו – לאור הנתונים אליהם הגענו ותוצאות הבחינות שלנו עד כה עם ה-N111 HiTech", מציינים אנשי ואלטרה בהודעה לעיתונות, "כי מדובר בטכנולוגיה ששווה להמשיך ולהשקיע בה, כאשר אנו בהחלט רואים בטכנולוגיית ה-BioGas פוטנציאל רב". בואלטרה אומרים באופן ברור כי כיום מהווה כיוון התפתחות זה מגמה שמכוונת להתפשט לטרקטורים ולסדרות נוספות מתוצרתה. בסתיו הקרוב מתעתדת ואלטרה להשיק בגרמניה, במסגרת תערוכת אגריטכניקה 2015 בהאנובר לראשונה טרקטורים המוזנים בסולר על בסיס צמחי – בגרסאות סדרתיות, מוכות לשיווק ומכירה.
Valtra Biogas tractor

Valtra Biogas tractor


בעוד שמנוע ה-N111 HiTech היה 4-צילינדרי, מניע את הואלטרה T133 HiTech החדש – ממשיכו המיועד – מנוע 6-צילינדרים. עם השקתו הרשמית יהיה זה הטרקטור הראשון המצויד בטכנולוגיית SCR (מפחת קטליטי סלקטיבי) ו-6 צילינדרים. למעשה מסוגל המנוע לפעול עם 2 סוגי דלק – הן ביו-דיזל והן סולר רגיל, כאשר המפעיל יכול לברור מצב לכל סוג דלק. במצב 'BioGas' צורך המנוע 83% ביו-דיזל ו-13% סולר רגיל, שכן הסולר הרגיל נדרש בכדי להצית את תערובת האוויר-ביו-דיזל בצילינדר בקומפרסיה דומה לנדרש במנוע דיזל מוכר. במילים אחרות: השימוש בתערובת דואג לניצולת מיטבית של הביו-דיזל. במצב 'Diesel' המנוע צורך סולר כמו כל מנוע דיזל סטנדרטי. המנוע בואלטרה T133 HiTech מותאם בנוסף גם לצרוך גז טבעי, כך שמדובר בשורה התחתונה במנוע המותאם לצרוך מגוון סוגי דלק, מה שכמובן הופך אותו לאטרקטיבי לקהלים חדשים.
Valtra Biogas tractor

Valtra Biogas tractor


בואלטרה מדגישים כי הן ה-N111 HiTech והן ה-T133 HiTech המוזנים ביו-דיזל המיועדים יתנהגו ויתפקדו בדיוק כמו הגרסאות הסטנדרטיות, צורכות הסולר, בכלל זה בביצועים, בכוח וכמובן באבזור ובמראה. ומה מובטח בשורה התחתונה? בואלטרה טוענים כי צריכת דלק ממוצעת הנמוכה ב-10-40% (!) – תלוי בתנאי העבודה – בהחלט שווה את מאמץ הפיתוח וההשקעה. קל להסכים לכך…