מקצרה קוהן FC 3160 TCD RA
,

ה'דאבל אקשן' של Kuhn

יצרנית המיכון והציוד החקלאי הצרפתייה קוהן (Kuhn) מרחיבה את היצע מקצרות הדיסק הנגררות שלה עם ה-FC 3160 TCD RA החדשה; מדובר במקצרה ברוחב עבודה של 3.1 מ' שתוכננה בראש ובראשונה בהתאם למפרט ולדרישות המתאימות לבעלי משקים וחוות גדולות, הקוצרים ירק לבע"ח בעצמם, או לקבלנים המתמחים בקציר.

מקצרה קוהן FC 3160 TCD RA

מקצרה קוהן FC 3160 TCD RA

גרסת ה-RA החדשה מתבססת למקצרה הוותיקה יותר FC 3160 TCD ולמעשה זהה לה – למעט התוספת הייחודית; בקוהן FC 3160 TCD RA מותקן מאחור מעין מסוע מתקפל המסית את הירק הקצור אל אחד הצדדים, ובכך מתאפשר הערמת שתי שורות של ירק קצור האחת על גבי השנייה, לכדי 'ואל' אחד. מנגנון המסוע ניתן לקיפול, כאמור, ולפעולה לשני הצדדים, כך שיחד עם היכולת להזיז את המקצרה הנגררת ימינה או שמאלה ביחס לטרקטור הגורר מוצעת כאן מקצרה וורסטילית ביותר הניתנת להתאמה לכל סוג או תנאי עבודה. אנשי קוהן טוענים כי האפשרות להזיז בקלות את מיקום המכסחת ביחס לטרקטור הגורר חוסכת עד 15% מזמן העבודה בממוצע.

מקצרה קוהן FC 3160 TCD RA

מקצרה קוהן FC 3160 TCD RA

בקוהן מסבירים את הרציונל מאחורי הוספת מקצרה זו להיצע בכך שהאפשרות לייצר שורה כפולה בנפחה מותאמת להספקים העולים הן של הקומביינים לירק והן של מכבשי החציר העדכניים. החיסכון בבלאי, בזמן ובצריכת הדלק נמצא בשל כך בשלב הבא של העיבוד, אצל הקומביינים, עגלות איסוף הירק או מכבשי החציר היכולים למעשה לבצע פעולה כפולה בפס אחד. חיסכון נוסף הוא בפחת הירק הקצור, שכן בפס אחד כפול אובד פחות חומר מאשר בשני פסים, בעיקר בשל השפעת הרוחב ושטח המגע עם הקרקע. מנגד, פחות פסולת ואדמה נכנסים למערכת, שוב – בשל שטח המגע הקטן יותר עם הקרקע בשורה אחת, גם אם כפולה בנפחה, בהשוואה לשתי שורות.

מקצרה קוהן FC 3160 TCD RA

מקצרה קוהן FC 3160 TCD RA

לקוהן FC 3160 TCD RA החדשה 7 צלחות חיתוך הכוללות להבים נוחים ומהירים להחלפה בשדה, הודות לשיטה הייחודית של קוהן המוגנת בפטנט. מהירות סיבוב הצלחות היא 780 או 1,000 סיבובים לדקה, בהתאם לדרישה. מערכת בקרה מרכזית המותקנת בתוך תא המפעיל מאפשרת לשלוט בכל הפונקציות של המכסחת, בכלל זה קיפול ופתיחה, קביעת גובה, מהירות, מיקום ביחס לטרקטור ועוד.
מחיר המקצרה החדשה של קוהן עומד על כ-43,000 יורו באירופה. יבואנית קוהן לארץ היא חברת האחים לוינסון

מקצרה קוהן FC 3160 TCD RA

מקצרה קוהן FC 3160 TCD RA