, ,

ג'ון דיר מרחיבה את סדרה 6

ג'ון דיר סדרה 6R ג'ון דיר סדרה 6Rג'ון דיר הודיעה על הרחבת ושיפור סדרה 6 שלה – טרקטורים בינוניים בהספקם המיועדים למגוון משימות, החל בעיבודים וכלה בעבודה במשק ובחווה – גם עם מעמיס קדמי, בשירות מוניציפאלי ואף בתעשיית הבנייה, התשתיות וכיו"ב. עם הרחבת הסדרה ושיפורה מחזקת ג'ון דיר את מיצובה של סדרה 6 כ'עמוד שדרה' מרכזי וחשוב בהיצע שלה, לפחות בקטגוריה של טרקטורים בינוניים, כאשר סדרה 6 כוללת מגוון רחב מאי פעם של גרסאות – מבסיסית ביותר ללא תא מפעיל סגור ועד לטרקטור עיבודים עם קבינה ממוזגת, שפע טכנולוגיה ומנועים חזקים.ג'ון דיר 6105D ג'ון דיר 6105D 'סדרה 6' מחולקת ל-2 תתי סדרות – 6D ו-6R; הראשונה, הבסיסית, החלשה והרב תכליתית יותר, כוללת 4 דגמים חדשים (6105D ,6115D ,6130D ו-6140D) והשנייה, החזקה יותר והמותאמת יותר לעיבודים, כוללת בסה"כ 6 דגמים, כאשר 3 מהם חדשים ל-2015: 6175R ,6195R ו-6215R. בסה"כ מכסה סדרה 6 של ג'ון דיר את טווח ההספק שבין 105 ל-215 כ"ס; גרסאות ה-6D מוצעות עם 105 עד 140 כ"ס, גרסאות 6R מוצעות עם הספק של 140 עד 205 כ"ס.
4 גרסאות סדרה 6D מוצעות עם אפשרות בחירה בין 2 תיבות הילוכים חדשות: 12/12 PowrReverser כסטנדרט, או 24/12 PowrReverser כאופציה. בג'ון דיר טוענים כי תיבות הילוכים אלו פותחו במטרה לאפשר למפעיל לעבור בין תנאי עבודה ונסיעה שונים בקלות, ולאפשר שמירה על סל"ד מנוע קבוע, נתון מהותי לעבודה עם ציוד רתום או נגרר מופעל-PTO דוגמת מכבשים או מקצרות.ג'ון דיר 6140D ג'ון דיר 6140D בסדרה 6R מהווה עיקר החידוש הוספת 5 כ"ס לכל גרסה שהוצעה עד כה (6170R ,6190R ו-6210R), כאשר בניגוד למקובל בדרך כלל בתעשייה – גרסאות אלה מצטרפות לגרסאות המוכרות, מרחיבות את ההיצע, ואינן מחליפות אותן. המנועים המחוזקים עומדים בתקני Tier 4 וכוללים מערכת ניהול מנוע חדשה ומתקדמת המאפשרת Boost רגעי של עד 40 כ"ס, כאשר הנסיבות דורשות זאת – בעיקר בעבודות PTO או גרירה. שיפור נוסף מתייחס ליציאות ההידראוליקה מאחור, הכוללות עכשיו 6 שסתומים בכדי לאפשר הפעלת ציוד מתקדם, מורכב ומשוכלל יותר. גם עוצמת המשאבה ההידראולית עלתה במקביל ונקודות החיבור בקצה הזרועות חוזקו והפכו נוחים וקלים יותר לחיבור/ניתוק. בסדרה זו מוצעת בין השאר תיבת הילוכים IVT עם הילוך overdrive חדש במטרה לאפשר נסיעה מנהלתית מהירה או שלא תחת עומס קיצוני בסל"ד נמוך יותר, במטרה לחסוך דלק.
בסדרה 6R המאובזרת והיקרה יותר טופל גם תא המפעיל, ובין היתר מוצעת בו עתה קונסולת תפעול מדגם CommandARM ומסך מגע גדול ומתקדם בקוטר 7" (או כאופציה – 10") מסוג CommandCenter, מהדור האחרון, ש"הושאל" מהסדרות הגדולות יותר 7R ו-8R. המושב עצמו נתון מעתה על ציר המאפשר צידוד עד 30 מעלות, בעיקר לטובת עבודות הדורשות מבט תכוף לאחור.