,

גודייר מפתחת צמיגים עמידי תקרים לרכב כבד

יצרן הצמיגים האמריקאי 'גודייר' (Goodyear) הודיע על הרחבת פיתוח צמיג עמיד בפני תקרים – לרכב כבד, מסחרי, לתחום הצמ"ה ועבודות העפר ולתחום החקלאי. ליצרן זה מכבר טכנולוגיית ניפוח צמיגים אוטומטית המיושמת בצמיגים המיועדים לרכב פרטי – הנקראת AMT – ועתה כאמור עומדת החברה בפני השקת פתרון דומה לרכב כבד יותר. מהחברה נמסר כי ניסויים מעשיים באבות-טיפוס מתקדמים יערכו במהלך 2013, עם כוונה להשיק צמיג ראשון כמוצר מדף מוגמר עוד במהלך 2013 או בתחילת 2014.
מבחינת השוק מדובר במהלך פורץ דרך, אם וכאשר יגיע לבשלות; מסתבר שכ-50% מכלל ההשבתות/תקלות המתרחשות ברכב כבד, נגררים או ברכב מסחרי (בארה"ב ובאירופה) מקורם בתקר בצמיג, כאשר בקרת לחצי האוויר – והקפדה על לחצי האוויר הנכונים לא רק שתמנע חלק ניכר מאיבודי האוויר והתקרים – היא גם תאפשר שימוש נכון בצמיג וכפועל יוצא יעילות מרבית, אמינות וכמובן – חיסכון בדלק. רק על מנת לסבר את האוזן: תחשיב של גודייר מלמד כי כל 10% ירידה בלחץ האוויר בצמיג מובילה לעלייה של כ-1.0% בצריכת הדלק. בתחשיב שנתי, הכולל כמות גדולה של כלי רכב, מדובר בלא מעט כסף. בנוסף – כל ירידה בלחץ האוויר מעלה את הטמפרטורה בו כתוצאה מחיכוך – וכפועל יוצא גם את פוטנציאל הפיצוץ של הצמיג, על השלכותיו החומריות וכמובן – הבטיחותיות החמורות.
איך עובד ה-AMT של גודייר? הסבר בסרטון שלפניכם.

למידע נוסף מיבואן גודייר לארץ לחץ כאן