, ,

טרקטור חשמלי – שיטת הקואופרטיב

Multi Tool Trac

Multi Tool Trac

שבעה חקלאים הולנדים חברו יחד במטרה לתכנן טרקטור חשמלי שייתכן ויהפוך למוצר סדרתי שיימכר לכל דכפין – ובכך עוקף לא מעט יצרניות מוכרות העוסקות בפיתוח טרקטורים חשמליים מזה זמן. התמונות כאן הן איורים של המוצר המוגמר כאשר בימים אלו ממש נערכים ניסויים מתקדמים עם אב טיפוס נוסע, כאשר הוא עדיין ללא המרכב הצהוב והגימור החיצוני. חבורת החקלאים ההולנדיים חברו לשלוש יצרניות מתמחות – הולנדיות אף הן – העוסקות בייצור מיכון חקלאי, מנועים חשמליים ומערכות הינע, בהתאמה: Boessenkool, Wissels Techniek ו-Van Ham & Organisatie Adviesaus.

עוד על טרקטורים ומיכון חקלאי חשמליים בפיתוח:
בג'ון דיר עובדים על טרקטור חשמלי
פנד X-Concept
מעמיס טלסקופי היברידי של מרלו
מעמיס קומפקטי חשמלי בדרך

הטרקטור המהפכני לא רק מונע באמצעות מנועים חשמליים, אלא הוא גם בנוי במבנה שונה מהמקובל והמוכר – בעיקר עבור חקלאים שאינם בקיאים בכלים חקלאיים במרכז אירופה; מדובר בשלדה ארוכה המאפשרת הטענת עד 5.0 טון ציוד או מטען במרכזה, עם תא מפעיל הניתן לתזוזה על מסילות באופן הידראולי – בהתאם לצורך ולשימוש. שיטה זו היתה מקובלת בגרמניה בעיקר בתקופה שלאחר מלחה"ע ה-2 כאשר הוצעו כלים רב שימושיים שאפשרו וורסטיליות גבוהה ומגוון שימושים. בכלים אלו ניתן היה לחבר מיכון במרכז, מלפנים או מאחור, כמו גם להתקין לפני תא המפעיל בחלקו האחורי של הטרקטור, ארגז או ציוד נישא אחר. ב-Multi Tool Trac ניתן אם כן לחבר מיכון חקלאי מגוון מלפנים, במרכז ומאחור, וכמובן ניתן לגרור נגרר.

Multi Tool Trac

Multi Tool Trac


ל-Multi Tool Trac אפשרות "לשחק" עם רוחב הסרנים כך שהגלגלים יהיו במרחק מ-225 ועד 325 ס"מ אלו מאלו. כל הגלגלים הם בגודל זהה וכל אחד מונע באמצעות מנוע חשמלי נפרד המציע הספק קבוע של 22 קילו-ואט (כ-30 כ"ס) והספק מרבי כפול, של 44 קילו-ואט (כ-60 כ"ס). זאת אומרת שבסה"כ מדובר – מבחינת ההספק – בכלי בינוני-כבד עם הספק כולל של 120 עד 240 כ"ס. הכוח מגיע מצבר סוללות עם קיבולת של עד 30 קילו-ואט/שעה. בנוסף מותקן ב-Multi Tool Trac מנוע טורבו-דיזל 6-צילינדרי עם 185 כ"ס המשמש כגנרטור למילוי המצברים, כאשר נדרש זמן עבודה מעבר למה שהסוללות המלאות יכולות להציע. מעבר לנתונים אלו לא פורסמו כל נתונים טכניים אחרים, דוגמת משקל, משך ההטענה, זמן פעולה מרבי, כושר הרמה בזרועות וכיו"ב. ההיגוי לכל ארבעת הגלגלים מתיימר לאפשר ניידות וזריזות גבוהים יחסית, למרות בסיס הגלגלים הארוך העומד כאן על 550 ס"מ. נמשיך לעקוב ולדווח. Multi Tool Trac