מעמיס Weidemann eHoftrac

וויידמן הגרמנייה (Weidemann) מתמחה בייצור מעמיסים אופניים קומפקטיים המתוכננים בראש ובראשונה לשימוש חקלאי. מעמיסים קומפקטיים ואף זעירים הולכים ונעשים פופולאריים יותר ויותר באירופה, בעיקר בשל היכולות ההולכות ועולות שלהם והצורך להכניס מיכון וכוח מכאני למשקים וותיקים, בהם עדיין מבנים וחצרות צפופים יחסית כפי שקיימים בחוות ומשקים רבים באירופה.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

וויידמן מפתיעה עם השקת קונספט מעניין של מעמיס קומפקטי המונע בכוח החשמל בלבד. המעמיס מוגדר עדיין כקונספט טרום-ייצור, אך היצרנית מבטיחה ייצור סדרתי שייתכן ויחל כבר במהלך השנה הבאה (2014); קרבתו לייצור, הודות לשלב מתקדם בפיתוח ובניסויים, מעוררת עניין רב בתקשורת הגרמנית מאחר ומדובר – אם וכאשר – בכלי ראשון מסוגו בעולם.
המעמיס הקומפקטי החשמלי מתבסס על דגם קיים של וויידמן – ה-1160 – ומכונה eHoftrac.

Weidemann מבססים את המעמיס החשמלי שלהם על דגם ה-1160 הסדרתי

כמו ב-1160 המונע באמצעות מנוע דיזל, כך מותקן גם כאן המשקל הכבד מאחור, אלא שכאן מדובר בצבר סוללות 48 וולט, 240 אמפר-שעה השוקל 400 ק"ג, המספק זרם חשמל למנוע המניע את הגלגלים כמו גם את המשאבה ההידראולית. היצרנית לא מסרה פרטים נוספים כמו כושר הרמה, מהירות נסיעה או משקל כולל. זמן הטעינה ממצב מרוקן עד מלא יעמוד על 6-8 שעות, בחיבור לשקע חשמל ביתי סטנדרטי. לאחר מכן ניתן לעבוד עם הכלי בין שעתיים ל-4 שעות ברציפות, תלוי באופי העבודה ובעומס.

"תמונת רנטגן": מעמיס Weidemann eHoftrac

זמן העבודה הקצר – שייתכן ויתארך עד להשקת המוצר הסדרתי – מהווה כרגע חיסרון מסוים, אך הבטחה לחיסכון בעלויות של כ-48% ביחס למנוע טורבו-דיזל יחד עם 0 פליטת מזהמים בהחלט ימתיקו את הגלולה, בעיקר כאשר מדובר בחקלאים הנדרשים לעבוד עם המעמיס הקומפקטי במקומות מקורים או סגורים. כמובן שגם רמת הרעש הכמעט אפסית מהווה יתרון ברור לא רק בנוחות עבור המפעיל, אלא בעיקר בעבודה בקרבת בעלי חיים.
בוויידמן מבטיחים המשך בחינה ופיתוח מואצים על מנת להגיע להשקת מוצר מוגמר במהירות האפשרית. אין ספק שעם תג מחיר נכון יש ליצרן הגרמני הקטן פוטנציאל להירשם בדברי ימי ההיסטוריה של המעמיסים לחקלאות עם כלי מהפכני ראשון מסוגו.