יצרנית הנגררים לשימוש חקלאי הבלגית Joskin משיקה נגרר כבד המצוייד בהינע חשמלי לטובת כושר גרירה משופר וצריכת דלק מופחתת

אנרגיית החשמל נמצאת בעיצומו של הליך הפיכה שקטה (תרתי משמע…) – למעשה בכל תחומי הרכב, השינוע והמיכון. גם בתחום עיסוקנו, עוד ועוד מיכון חקלאי חשמלי מצטרף לעזרת החקלאים ונראה שהעתיד בהחלט הולך לכיוון זה.

דוגמא עדכנית לריתום – תרתי משמע – החשמל לטובת החקלאי מושקת זה עתה על ידי מומחית הנגררים ועגלות האיסוף החקלאית הבלגית Joskin עם מערכת ה-E-Drive החדשה; מדובר במערכת עזר חשמלית בדמות מנועים המותקנים בסרני הנגרר, ואלו מקבלים את כוחם מהטרקטור הגורר; באמצעות הנעתם של גלגלי הנגרר יורד העומס מהטרקטור הגורר, עולה יכולת העבירות ובשורה התחתונה – יורדת צריכת הדלק.

 Joskin הבלגית פיתחה את מערכת ה-E-Drive יחד עם ג'ון דיר, כאשר זו האחרונה תציע בעתיד הקרוב ערכה היברידית עבור טרקטורים בינוניים וגדולים מתוצרתה, שתוכל להוסיף עד 100 קילו-ואט הספק (כ-136 כ"ס) להנעת גלגלי הנגרר, כאשר חלק מהערכה היא הגנרטור המייצר את החשמל עבור המנועים בנגרר, שמבוסס על המנוע הסדרתי. בעוד Joskin היו אחראים לפיתוח רוב מכלולי המערכת, בפרט הצד החשמלי שבמשוואה, ג'ון דיר תרמה את תיבת ההעברה והמצמד; גלי ההינע מגיעים מיצרנית המשאיות והמנועים הגרמנייה MAN.

מערכת ה-E-Drive נחשפה מותקנת על נגרר משולש-סרנים כבד של Joskin המשמש להובלת ירק קצור מהשדה אל מרכז המזון, והמורשה לתנועה על כביש ציבורי באירופה. לנגרר סרן קדמי הניתן להרמה ושאינו מונע (לצורך נסיעה על הכביש), ושני סרנים מאחור המונעים באמצעות המנוע החשמלי וגלי ההינע. הסרן הקדמי והאחורי הנם סרני היגוי. המערכת כוללת חיישנים ויכולת ניתוח מדדים הנאספים בכל רגע נתון, והיא דואגת באופן אוטומטי וללא התערבות המפעיל להעברת הכוח הנדרש – ובעוצמה המדויקת – מהטרקטור אל הגלגלים המונעים בנגרר.

Joskin מיוצגת בישראל על ידי חברת בולטק חקלאות מתקדמת.