Fendt Rogator 655

מרסס-העל החדש של Fendt

Fendt Rogator 655

Fendt Rogator 655

פנד הגרמנייה תשיק במסגרת תערוכת Agritechnica הקרובה (נובמבר, האנובר-גרמניה) גרסת קצה של סדרת מרססי ה'סלף' Rogator 600. מדובר ב-Rogator 655 המתמקם מעל ל-Rogator 635 ול-Rogator 645 החלשים וקומפקטיים יותר, המוצעים עם הספקי מנוע של 170 ו-208 כ"ס, בהתאמה, מכלי ריסוס בנפח 3,850 או 5,000 ליטר לבחירה ו'בום' המאפשר רוחבי ריסוס שבין 24 ל-36 מ'.
נזכיר כי פנד מציעה מרססים חדשים הצבועים והממותגים כ-Fendt אך מקורם בחברה האחות צ'לנג'ר האמריקאית והמיוצרים כיום בגרמניה, עבור השוק האירופאי. ההיצע האירופאי כולל שתי סדרות: Rogator 300 והבכירה והחזקה יותר – Rogator 600 – שתיהן למעשה גרסאות אירופאיות למרססים כמעט זהים המוצעים על ידי צ'לנג'ר; ב-AGCO, קונצרן האם, התקבלה זה מכבר החלטה להפסיק לשווק מרססים (כמו גם טרקטורים זחליים) הממותגים כצ'לנג'ר באירופה, ולשווקם – לאחר רענון, שדרוג והעברת חלק מהייצור לאירופה – תחת המותג פנד (Fendt) המוכר יותר ביבשת הישנה ושהנו בעל שם של מותג קצה איכותי.
ל-Rogator 655 מנוע AGCO Power עם 6-צילינדרים בנפח 7.3 ליטר המייצר 307 כ"ס – פער משמעותי בהשוואה לשני 'אחיו' הקטנים. פנד Rogator 655 מסוגל – כיתר 'אחיו' – לנסוע במהירות של עד 50 קמ"ש, וזאת ב-1,750 סל"ד בלבד במנוע. יכולת זו היא משמעותית לייעול והקלת הניידות של המרסס הגדול אל ומהשדה, בכלל זה על כבישים ציבוריים. גם גרסה זו ניתנת להתאמה מדויקת לפי צורכי הלקוח, כאשר ניתן לבחור בין שני גדלי מיכל ריסוס, כאמור, כמה וכמה רוחבי 'בום', מערכות דיזות מגוונות, גלגלים וצמיגים שונים וכיו"ב. המחשוב והאלקטרוניקה מתיימרים להיות המילה האחרונה בתחום, ובין יתר המערכות המוצעות במרסס זה נמצא בקרת כיוון ורוחב הריסוס בכל ברז בנפרד, יכולת מעקב אחר פני השטח והרמת והורדת ה'בום' אוטומטית בהתאם, שליטה אוטומטית בלחץ הריסוס – בהתחשב בשיפוע השטח, בגובה, במהירות העבודה וכיו"ב, חיבור בין כלל המערכות לסנכרון אוטומטי של מהירות הנסיעה האופטימלית עם קצב ועוצמת הריסוס וכמובן – מערכות ניהוג אוטומטי מתקדמות, בקרות מהירות וכיו"ב.

Fendt Rogator 655

Fendt Rogator 655

גרסת הקצה החדשה של סדרה Rogator 600 מציעה מכלי ריסוס ורוחבי עבודה דומים ליתר דגמי הסדרה, כאשר הפער המשמעותי בהספק מנוע מאפשר ביצוע עבודות ריסוס במהירות גבוהה יותר, ובעיקר – בשטחים משופעים וקשים יותר לעבודה, בהם מתברר יתרון המנוע במשמעותי. קהל היעד העיקרי של מרסס זה הם חקלאים הפועלים בקנה מידה גדול והמרססים את שדותיהם בעצמם, או קבלנים, כאשר בשני המקרים מדובר בכאלו הפועלים בסביבה הכוללת מעלות ושיפועים.
פנד כבר החלה בשיווק סדרות המרססים החדשות בסוף 2018 כאשר היה זה שיווק סלקטיבי ללקוחות נבחרים בלבד, במטרה לבחון את הכלים בתנאי אמת אצל לקוחות לפני תחילת הייצור הסדרתי והשיווק המלא. המרססים החדשים יוצגו במסגרת Agritechnica 2019 ושיווקם באמצעות סוכנויות פנד יחל בתחילת 2020. זכיינית פנד בישראל היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.