CASE Flex Hoe 900 air drill
, ,

מזרעה גדולה חדשה מקייס

קייס האמריקאית במקור (Case IH), כיום חלק מקונצרן פיאט, משיקה מזרעת דריל גדולה חדשה בשם Flex Hoe 900 air drill. מדובר במזרעת 'אפס עיבוד' רחבה ומאסיבית, המיועדת לזרוע שטחים גדולים ומן הסתם נגררת על ידי טרקטורים כבדים ורבי עוצמה. במזרעה מיועדת למהירויות עבודה של עד 9.7 קמ"ש (כיסוי של עד כ-207 דונם/שעה). מדובר בדגם חדש המצטרף למשפחת מזרעות הדריל הוותיקה Flex Hoe שכללות עד כה את סדרות ה-700 וה-800 כאשר סדרה 900 החדשה נבדלת משתי האחרות בין היתר במיקום נגרר הזרעים, שכאן הוא מחובר מאחורי המזרעה, בניגוד לחיבור לפניה אצל שני הדגמים הוותיקים.

CASE Flex Hoe 900 air drill

CASE Flex Hoe 900 air drill

בקייס מתארים את המזרעה החדשה ככזו ה"מיועדת לטפל בכל סוג קרקע, בכל התנאים, ולהותיר שטח זרוע בדיוק רב ותוך ניצולת מלאה של כמות הזרעים הנדרשים". Flex Hoe 900 air drill מיועדת לזרעים קטנים ולכן המבנה הייחודי: מערכות הזריעה (ה'דריל') ממוקמות בדירוג האחת מאחורי/לצד השנייה, במטרה לאפשר זריעה בשורות צפופות יותר בהשוואה למערכת בה כל יחידת זריעה נתונה על זרוע משלה.
יתרון נוסף המוצע במזרעה זו, על פי קייס, מוכר כבר משתי הגרסאות הוותיקות יותר והוא הוורסטיליות ויכולות ההתאמה המגוונות של המזרעה לצורכי החקלאי. ניתן לכוון ולהחליף כמעט כל אלמנט חשוב ומשמעותי במזרעה, החל מהלהבים וגלגלי התמך המוצעים בכמה סוגים ומידות, עבור במרווח השורות, העומק, אופן ושיטת החיפוי ועוד.
ה-Flex Hoe 900 air drill מוצעת בשלושה רווחי עבודה לבחירה: 50 רגל (כ-15.2 מ'), 60 רגל (כ-18.3 מ') ו-70 רגל (כ-21.3 מ'). המפעיל יכול לכוון ולשנות את כל המערכות במזרעה (גם) תוך כדי תנועה, באמצעות צג מגע המותקן בקבינה. רוחב המזרעה להובלה הוא 5.6 מ' וגובה להובלה הוא 5.03 מ'. משקל העבודה נע מ-12.5 ל-17.3 טון בקירוב, תלוי ברוחב המזרעה.
שיווק המזרעה החדשה Flex Hoe 900 air drill יחל במהלך השנה הבאה (2020). יבואנית קייס לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.