Husqvarna 550iBTX
Husqvarna 550iBTX

Husqvarna 550iBTX

הוסקווארנה השבדית (Husqvarna) משיקה מפוח עלים נישא על הגב המצויד בסוללות נטענות בשם 550iBTX. היצרנית מגדירה דגם זה כמקצועני, קרי: המיועד לגננים מקצועיים ואנשי תחזוקה, וכמכשיר "הקובע סטנדרטים חדשים בקטגוריה".
Husqvarna 550iBTX מתיימר להציע ביצועים ויכולות המקבילות למפוח עם מנוע 50 סמ"ק, לפחות. משקלו – ללא הסוללות – הוא 6.3 ק"ג, אורך זרוע הצינור הוא כ-41 ס"מ וקוטר צינור המפוח עומד על כ-7.0 ס"מ. בסה"כ מתאפיין המפוח החדש בממדים קומפקטיים עם גובה של 145 ס"מ, רוחב של 68 ס"מ ועובי של 60 ס"מ. המנוע החשמלי מאפשר מהירות יציאת אוויר של 54 מ'/שנייה עם אפשרות למצב Boost, מצב בו מתקבל לזמן קצר הספק גבוה יותר, ואז מהירות האוויר עולה לכדי 66 מ'/שנייה. במדדי נפח מדובר ב-768 מ"ק/שעה ו-936 מ"ק/שעה, בהתאמה. כמכשיר הפועל על חשמל מדובר גם כאן ברמת רעש מרבי נמוכה, העומדת על 73 דציבלים באיזור אוזני המפעיל. עוד מודגשת על ידי אנשי הוסקווארנה רמת הוויברציות הנמוכה שמכשיר זה מייצר, לבטח בהשוואה למפוחי גב דומים הפועלים באמצעות מנועי בנזין.

Husqvarna 550iBTX

Husqvarna 550iBTX

תפעול המפוח נעשה באמצעות ידית הכוללת בתוכה כפתורים גדולים – לאפשר תפעול נוח גם עם כפפות – וצג דיגיטלי המראה את רמת הטעינה והזמן שנותר לעבודה עד לצורך להטעין את הסוללות שוב. כפתור בצד ידית האחיזה מאפשר קיבוע קל ואינטואיטיבי של מהירות העבודה, לפי הצורך.
ערכת הסוללות הרב שימושית של הוסקווארנה BLi950 עבורה מותאם המפוח (המתאימה לציוד נוסף של היצרנית) מאפשר בממוצע כ-105 דקות עבודה רציפה. המפוח החדש מגיע כיחידה נפרדת, אותה יש לחבר למנשא הסוללות דנן.

Husqvarna 550iBTX

Husqvarna 550iBTX

בהוסקווארנה מדגישים את ההשקעה הרבה של מהנדסי החברה בתכנון ארגונומי נכון של ערכת הסוללות, עם רצועות רחבות המבטיחות לפזר את העומס באופן יעיל, והמקלות על המאמץ בעבודה ממושכת.
המחיר באירופה עומד על כ-1,400 יורו, כולל יחידת המפוח, ערכת הסוללות הנטענות לנשיאה על הגב ומטען. מי שכבר יש ברשותו מטענים מתאימים של הוסקווארנה, מציוד אחר, יוכל לרכוש את המפוח בלבד במחירים הנעים סביב ה-600 יורו. יחידת הסוללות הנישאת עולה החל מכ-800 יורו.
נציגת הוסקווארנה בארץ היא חברת הגרעין.

Husqvarna 550iBTX

Husqvarna 550iBTX