, ,

מעמיסי קלאאס: עוד ביצועים בפחות דלק

שלוש שנים לאחר ההשקה המוצלחת של מעמיסי קלאאס ה"חקלאיים" – "תרומת" ליבהר לעניין – הם עוברים סדרת שיפורים, שדרוגים ועדכונים

קלאאס הגרמנייה מציעה מעמיסים אופניים מאז סוף 2017 בטווחי המשקל שבין 5.0 ל-20.0 טון בקירוב; מדובר בסדרה המכונה Torion והיא הלכה למעשה כוללת מעמיסים מתוצרת ליבהר (Liebherr) השוויצרית לכל דבר ועניין, המיוצרים על ידה עבור קלאאס והממותגים בהתאם. התאמות המעמיסים על ידי ליבהר עבור קלאאס כוללות צביעה ומיתוג חדשים, כמובן שבירוק-לבן המוכר של קלאאס, שינויים קוסמטיים קלים הן מבחוץ והן בתוך הקבינה וכמה אופציות לזרועות וציוד נרתם נוסף המותאמים לשימוש חקלאי; זה אחרון הוא שוק היעד העיקרי של קלאאס עבור מעמיסים אלו במטרה להציע ללקוחותיה עוד סוג של ציוד משמעותי ונדרש בעבודות חקלאיות – תחת אותה קורת הגג, עם אותו מערך הסוכנים, השירות, מלאי החלפים וכיו"ב. מן הסתם השימוש העיקרי אותו מייעדים בקלאאס עבור המעמיסים מסדרה Torion הוא ברפתות, דירים, מרכזי מזון ועבודות בשדא כמו איסוף חציר/קש, העמסת דשן/זרעים וכיו"ב.

זה עתה מודיעה קלאאס על שדרוג, עדכון ושיפור המעמיסים "שלה", כאשר עיקר החדשות מתמקדות במעבר המנועים לעמידה בתקן 'שלב 5' בכל הקשור לפליטת רעלים. בקלאאס (למעשה – בליבהר…) הגיעו לעמידה בתקנים המחמירים באמצעות הוספות מסנני חלקיקי דיזל, קטליזטור ומערכת לצינון גזי הפליטה.

בכל הדגמים לווה עדכון המנועים בעליית הספק קלה, ולעיתים משמעותית יותר של עד 12%, כמו בגרסת ה-TORION 1511 בה עומד עתה ההספק המרבי על 188 כ"ס בהשוואה ל-167 הסוסים שהציע מנוע הג'ון דיר שלו עד כה. עדכון המנועים מלווה בהתאמה ושיפור המערכות ההידראוליות יחד עם מערכות העברת הכוח אל הגלגלים, כאשר בשורה התחתונה מבטיחים בקלאאס כושר דחיפה משופר באופן משמעותי ביחס לסדרה זו עד כה, נתון המהווה מן הסתם מדד חשוב ביותר אצל מעמיס אופני, בפרט כזה הפועל על תנאי שטח וקרקע לחים, חלקלקים ובוציים ברוב הזמן. במקביל, כצפוי עם שדרוג מסוג זה, יורדת במקצת צריכת הדלק, מה שמוביל לשורה תחתונה של 'עוד תפוקה בפחות עלות'.

שיפור ועדכון המערכת ההידראולית מוביל אצל כל דגמי המעמיסים המעודכנים של  קלאאס לעלייה בכושר ההרמה – לעיתים של עד 20% כמו בדגמי ה-TORION 1410 וה-TORION 1511 – יחד עם מהירות פעולה גבוהה יותר, מה שמאפשר יותר מהלכים עם יותר משקל ליחידת זמן. כל המעמיסים מציעים מערכת תכנון מהלכי וזוויות זרועות וכף חדשה המאפשרת הנכסה לזיכרון של פעולות קבועות, דוגמת גובה ההרמה, זווית השפיכה וכיו"ב, מה שמקל על עבודת המפעיל, מדייק אותה וחוסך אנרגייה וזמן. המערכת מאפשרת לקבע רצף של פעולות תחת אותו הקיבוע, וכך ניתן בלחיצת כפתור לעבור ממפעיל למפעיל או מסוג עבודה אחד למשנהו, כאשר המערכת זוכרת את כל הפעולות הרלוונטיות כפי שהוכנסו לזיכרון.

כל הקבינות עודכנו ושודרגו, בעיקר בהנדסת האנוש, באיכויות הגימור והחומרים וברמות הבידוד. שיפור משמעותי יותר מוצע בדגמים הגדולים יותר – TORION 1812 ו-TORION 1914 –   שקיבלו בנוסף מסך מגע גדול (9"), איכותי וברור יותר עם רזולוצייה גבוהה יותר ואיכות צבעים טובה משמעותית המתיימרות להציע יכולת קריאה נוחה וברורה יותר בכל תנאי התאורה. בדגמים אלו מוצעת גם יחידת כיסא/מסעד חדשה המבטיחה הן נוחות גבוהה יותר בישיבה לאורך זמן והן תפעול נוח ואינטואיטיבי יותר הודות לשיפור משמעותי בארגונומיה. כל הקבינות מציעות מעתה עוד מרווח – בעיקר באיזור הרגליים, הודות לעיצוב מחדש. עוד ראוי לציון בקבינות החדשות הוא הגדלת שטח השמשות, בעיקר הקדמית, במקביל להצרת הקורות – מה שמבטיח שדה ראייה ברור ורחב יותר.    

התאורה במעמיסים המעודכנים שופרה אף היא ומעתה מוצעים לא פחות משישה פנסי LED רבי עוצמה לצדדים ולאחור, עם הבטחה לאור יום גם בעבודות בלילה. הראייה לאחור משתפרת גם הודות לעדכוני עיצוב קלים בחופות המנוע, שכוללות עוד השטחה והנמכתן בכדי ליצור שווית ראייה טובה יותר לאחור.

חדשות נוספות מתייחסות למערכת ההיגוי, נכון יותר – ליכולת לכוון אותה בהתאם לצורך; מעתה מוצעת מערכת המכונה Dynamic Steering המשנה את יחס ההעברה של ההיגוי, קרי: זווית הצידוד לכל סיבוב גלגל הגה. מערכת זו ניתנת לשליטה באמצעות 'ג'וי-סטיק' ורגישותה מאפשרת עבודה מדוייקת ויעילה יותר ממהירויות נמוכות במיוחד ועד למהירויות נסיעה מנהלתיות בכביש. גם מערכות השקילה האוטומטית של העומס על הכף ומערכת בקרה ושליטה בלחץ האוויר בצמיגים הפכו לאבזור סטנדרטי.

סדרה Torion המעודכנת ל-2020 החלה להימכר ולהימסר ללקוחות ראשונים זה עתה (תחילת יולי 2020). יבואנית קלאאס לישראל היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור