מעמיס טלסקופי קייס Farmlift 737
,

טלסקופיים משופרים מקייס

מעמיס טלסקופי קייס Farmlift 636

מעמיס טלסקופי קייס Farmlift 636

קייס משיקה את סדרת המעמיסים הטלסקופיים ה'חקלאיים' FarmLift עם מהדורות משופרות ומשודרגות לקראת 2019. עיקר החדשות: עוד כושר הרמה, תיבות הילוכים משופרות ואופציות שלא הוצעו עד כה, דוגמת מערכת גירוז אוטומטית ומגוון רחב של כיסאות מפעיל לבחירה.
המעמיסים הטלסקופיים המעודכנים קיבלו משאבה הידראולית חדשה שהיא האחראית העיקרית להעלאת כושר ההרמה בכל הדגמים. כך, למשל, מאפשרות גרסאות ה-6.0 מ' הרמת עוד 100 ק"ג מטען וגרסאות ה-7.0 מטרים – תוספת של 200 ק"ג לכושר ההרמה המרבי. קייס Farmlift 633 וקייס Farmlift 636 מסוגלים להניף 3.3 ו-3.6 טון, בהתאמה, לגובה 6.0 מטרים. קייס Farmlift 737 מתיימר להרים עד 3.7 טון – לגובה 7.0 מטרים. תוספת זו בביצועים, מסבירים בקייס, נועדה לייעל את העבודה בכך שהיא חוסכת מחזורי הרמה, לבטח כשמדובר בחומר בתפזורת.

מעמיסים טלסקופיים – בעיקר באירופה – מתוכננים ומנוצלים גם למשימות מעבר להרמת מטענים, דוגמת גרירה ואף דיסוק, חריש והפעלת ציוד חקלאי אחר – כטרקטור לכל דבר

יתר הדגמים מציעים כושר הרמה מרבי דומה למוכר עד כה, אך כולם שודרגו במערכת העברת הכוח אל הגלגלים, באמצעות תיבות חדשות ומשופרות המאפשרות מהירויות נסיעה מרביות של עד 34 קמ"ש, חלקן עד 40 קמ"ש. ההיצע כולל תיבת בתפעול ידני עם 6 הילוכים לפנים ו-3 לאחור, תיבה סמי-אוטומטית עם מעבר אוטומטי בין ההילוכים 4, 5 ו-6, ותיבה אוטומטית עם 6 הילוכים לפנים ו-3 לאחור. כאופציה מוצעת מערכת memory shuttle – מערכת ה'זוכרת' את ההילוך הנבחר האחרון לנסיעה לפנים או לאחור, ומשלבת אוטומטית להילוך זה עם כל שינוי כיוון נסיעה. עוד שונו יחסי ההעברה הן בתיבות ההילוכים והן במערכת ההינע במטרה להציע דיוק רב יותר בהעברת הכוח בכל הילוך, וכפועל יוצא – נסיעה ועבודה חלקות יותר. עוד חדש בהקשר לשיפור העברת הכוח אל הקרקע היא אופציית צמיגים חדשה: צמיגי מישלין BibLoad במידה 460/70-R24. בקייס טוענים כי סך השיפורים בתיבות ההילוכים בסדרת המעמיסים הטלסקופיים Farmlift מעלה את רמת הנוחות למפעיל, מעלה את מהירות התגובה והעבודה ובשורה התחתונה תורמת ליעילות גבוהה מבעבר, לצד ירידה בהוצאות השוטפות.
מיבואנית קייס לארץ, חברת ניו פלדמן, נמסר לנו כי נכון להיום מעמיסים טלסקופיים ליישומים חקלאיים אינם מוצעים בארץ; אלו כלים המיועדים בעיקר לרפתות גדולות ועצמאיות שמשתלם להן לרכוש ולהחזיק כלי שכזה, שאינו זול, מאחר והן מייצרות את המזון במקום ובעצמן. בארץ פועלים במשקים הקטנים יותר טרקטורים עם כף או מיני מעמיסים/מעמיסים קומפקטיים, ובמשקים גדולים יותר – מעמיסים גדולים. אצלנו מקובל יותר לרכוש את המזון ממרכזי מזון ופחות לייצרו בעצמנו.
למרות שכיום כלים אלו אינם מיובאים באופן סדיר, לא פוסלים אצל היבואן ייבוא כאשר החלטה על כך תתקבל בקרוב. אנו נעדכן