, ,

קרארו מפתחת טרקטור היברידי

כיום מתייחס המושג "טרקטור קרארו" לשני מותגים שונים: Carraro Agritalia ו-Antonio Carraro שהן שתי חברות מתחרות עם מוצא שונה; האחים קרארו נפרדו ב-1960 כאשר אנטוניו קרארו הקים עסק לייצור טרקטורים משל עצמו. Carraro Agritalia התפרסמה, עסקה ועוסקת גם היום בשני תחומים מרכזיים: ייצור סרנים ותיבות הילוכים לצמ"ה ולמיכון חקלאי וייצור טרקטורים שלמים – בעיקר עבור יצרניות אחרות, בהן ג'ון דיר, קייס, רנו ועוד, בעבר ובהווה. Carraro Agritalia מייצרת גם טרקטורים המשווקים תחת שמה ובאופן רשמי מוצעים גם בארץ. אותו היבואן – פרפקט פרטס – מייצג גם את הטרקטורים של אנטוניו קרארו, המזוהים – לבטח אצלנו – הרבה יותר עם המותג 'קרארו'; על פי הנתון הרשמי של מכירות טרקטורים בישראל ב-2017 מכר היבואן רק כלי אחד מתוצרת Carraro Agritalia – כאשר הרוב המוחלט הם מתוצרת Antonio Carraro.

קרארו Ibrido

קרארו Ibrido

Carraro Agritalia, המותג הפחות מוכר אצלנו, הודיעה על פיתוח ובחינות של טרקטור היברידי חדש פרי תכנונה. החברה פרסמה איור של הטרקטור – בירוק – המכונה Ibrido, המבוסס מכאנית על דגמי סדרה F של היצרנית. אב הטיפוס חולק עם סדרה F שלדה, מרכב וקבינה, כמו גם תיבת הילוכים מכאנית (24×24). למרות ממדיו הקומפקטיים מלכתחילה מתגאים בקרארו בהצלחתם להוסיף אל תא המנוע מנוע חשמלי נוסף, ויחידת מצברים נטענים הממוקמת כלוח אנכי בין הקבינה למנוע. המפעיל יכול לבחור בין הינע חשמלי בלבד, או הינע היברידי המשלב בין כוח מנוע הדיזל לכוח המנוע החשמלי; שני המנועים מחוברים בטור ומניעים בסופו של דבר את הגלגליים באמצעות תיבת ההילוכים הסטנדרטית, כאמור.
על פי קרארו, מייצר ה-Ibrido הספק מרבי משולב של 105 כ"ס, כאשר הספק זה מגיע באמצעות שילוב כוח שני המנועים – דיזל וחשמל. החברה לא פירטה איזה מנוע דיזל שוכן בטרקטור וכיצד נטען המצבר – האם באמצעות מנוע הדיזל, המשמש לצורך העניין (גם) כגנרטור, או האם באמצעות שקע חשמל חיצוני. בעבודה על טהרת החשמל בלבד מוצע הספק נמוך משמעותית (הנתון לא נמסר) והוא מיועד לתנאי עבודה בעומס מינימלי. ההינע ההיברידי מותיר טרקטור זה לעבודה ולתנועה גם במקומות מוגבלי תנועה לרכב עם מנוע בעירה פנימית בלבד, דוגמת מרכזי ערים, שכונות מיושבות, בקרבת בעלי חיים או עבודה בשעות המנוחה – כאשר חלות גם מגבלות רעש. יש לציין כי ברוב מדינות אירופה אלו הן הדרישות מטרקטורים או כלי רכב אחרים המשמשים רשויות מוניציפליות ועיריות.
בשימוש חקלאי מהווה שילוב הכוחות בין המנוע החשמלי למנוע הדיזל נוסחה מבוקשת, שכן התוצאה מניבה טרקטור קומפקטי – כראוי לכלי המיועד לעבוד בעיקר במטעים ובכרמים – וחזק מאוד ביחס לגודלו. נתון זה הוא יתרון משמעותי עבור כלי שלא פעם נושא מרסס הדורש כוח רב להפעלתו, ציוד המופעל באמצעות ה-PTO או הפעלת ציוד בשיפועים קיצוניים.
בשלב זה אין הרבה מידע נוסף, בעיקר לגבי תוכניות ייצור ומיתוג; בהחלט ייתכן כי מדובר בטרקטור המפותח באופן עצמי והמתוכנן להימכר כטרקטור חדש (וייחודי למדי) תחת הלוגו והצביעה של Carraro Agritalia. מעניינת לא פחות היא האפשרות כי קרארו מפתח טרקטור היברידי כפלטפורמה שתוכל להציע – ולייצר – עבור יצרניות אחרות, תחת שמן. אנו נמשיך לדווח ברגע שיתפרסמו פרטים נוספים.