,

מהפיכת ריסוס כחול-לבן (וידאו)


חברת AirGreen הישראלית מתמחה בתכנון, פיתוח וייצור מוצרים משביחים למרססים מבוססי מפוח; מדובר בתוסף למרססי גב מנועיים ההופך את זרם התערובת לריסוס למעורפלת וריסוס עצמו ליעיל, מהיר, קל וחסכוני באופן משמעותי בהשוואה לשימוש במרסס גב סטנדרטי. אנשי AirGreen טוענים כי באמצעות הוספת התוסף בקצה צינור המפוח ניתן להגיע לחיסכון של עד ל-50% בכמות חומר ההדברה. שמו המסחרי של התוסף/מתאם הוא אנטל.

בדיקות אותם ביצעה החברה באמצעות שימוש בניירות רגישים לקליטת לחות התברר כי פיזור חומר ההדברה הנו אחיד, העלים אינם סובלים מצריבות והתברר כי אחוז מסוים מנפח התרסיס הגיע גם לחלקו התחתון של העלה. בבחינה שבוצעה עם תות שדה באמצעות מרסס גב מנועי מתוצרת Echo הגיע החקלאי שביצע את הניסוי לחיסכון של 50% בזמן העבודה, שכן הפועל לא נדרש לעבור הלוך וחזור בשורה, מאחר ומעבר אחד הספיק לכיסוי מיטבי של העלווה. ב-AirGreen טוענים כי תוסף ה'אנטל' מקטין את טיפות החומר המרוסס ויחד עם ערבולו היעיל באוויר הוא מגיע לרמת יעילות כה גבוהה, כאמור – עם עד 50% בכמות חומר ההדברה ובגידולים מסוימים עד 50% חיסכון בזמן העבודה. מעבר לכך מדובר בפחות חומר הדברה בו משתמש החקלאי, פחות רעלים על הצמח ופחות נגירת חומר הדברה רעיל את הקרקע, ומשם אל מי מהתהום.

חברת AirGreen נוסדה לפני כעשור ועוסקת בתחום הטכנולוגיה הסביבתית בהתבסס על המצאותיו של פרופסור גדליהו מנור. זה האחרון גילה במהלך ביקור באוסטרליה את שיטת הריסוס בערבול, יעילותה הגבוהה והחיסכון בחומרי הדברה המאפיינים אותה. בחברה פיתחו ומייצרים מתאמים ההופכים מרססי גב למרססים בערבול המותקנים בקצה צינור המרסס, המתאימים להתקנה על מרססים קונבנציונליים; כיום מציעה החברה מתאמים למרססים מתוצרת Echo, Stihl ו-Solo, כמו גם מתאם אוניברסלי המתאים למרססים נוספים, המיוצרים באמצעות מדפסת תלת-ממד, לפי הזמנה.
חברת AirGreen מנוהלת כיום על ידי בן פורטמן, נכדו של פרופסור מנור. החברה אינה מחזיקה במלאי אלא מייצרת לפי הזמנה, במטרה להציע את המוצר המדויק והמתאים ביותר לכל סוג שימוש. לפרטים נוספים ניתן לפנות אל בן בטל' 0548081920. לחברה אתר עם כל הפרטים: www.airgreen.co.il