Firestone Performer EVO
,

צמיג פרימיום תחרותי

Firestone Performer EVO

Firestone Performer EVO

יצרנית הצמיגים האמריקאית פיירסטון (Firestone) משיקה סדרת צמיגים חקלאיים חדשה תחת השם Performer EVO. מדובר בקונספט חדש המתיימר להציע צמיגי איכות שלרוב מחירם הוא בהתאם, קרי: גבוה, לבין צמיג פשוט וזול יותר, במטרה לשמר עלויות נמוכות.
בפיירסטון מייעדים את הצמיגים החדשים לקהל רחב של משתמשים, בראשם בעליי ציים גדולים, דוגמת קבלנים, בעלי משקים גדולים, חוות עם טרקטורים רבים וכיו"ב. הצמיגים החדשים מיועדים לשרת על הכלים העוסקים במשימות הפחות אינטנסיביות ויומרניות, דוגמת עבודות גרירה והובלה קלות יותר, קציר, גרירת מכבש, מכסחת, מגוב, מפזר מזון, עבודות כף/מזלג קלות וכיו"ב. לא פעם מוגדרים טרקטורים אלו על ידי בעליהם כ"כלים משניים" שאינם מהווים את עמוד השדרה המרכזי מבחינת הציוד הממונע במשק, אך חשיבותם אינה פחותה מאחר והם אחראים לעבודות רבות – רק שלרוב ברמות שחיקה ועומס נמוכות יותר. אלו עבודות שיש לבצען עם טרקטור, מן הסתם, אך לצמיגים יש משקל נמוך יותר בהפעלת הציוד שכן לא מופעל עליהם לחץ קיצוני כתוצאה מכוחות גרירה, למשל, כפי שמתאפיינות פעולות כמו חריש, דיסוק, קלטור וכיו"ב, או לחץ קיצון הנובע ממשקל, דוגמת עבודה עם כף, נשיאת מרסס, מדשנת וכיו"ב. צמיגים אלו נדרשים לכל התכונות המאפיינות את סוג השימוש דנן, אך יכולים להיות בעלי מבנה מאסיבי, עבה או מורכב פחות בהשוואה לצמיגים הפועלים תחת עומסי קיצון.
על פי פיירסטון החברה עמדה באתגר והצליחה לפתח צמיג הכולל ניגוד מובנה: הוא ברמה ובאיכות הנדרשת, בדומה לצמיגי הפרימיום שהחברה מתמחה בהם, אך במחיר תחרותי.

Firestone Performer EVO

Firestone Performer EVO

וכיצד השיגו מהנדסי פיירסטון תכונות מנוגדות אלו בצמיגים החדשים? חיסכון בחומר, בטכנולוגיה ובזמן ייצור; סדרת הצמיגים החדשה Performer EVO אינה מותאמת לעבודה בלחץ אוויר נמוך. כיום מושקעים משאבים רבים בתכנון וייצור צמיגים לטרקטורים בכדי שיתאימו לעיבודים ומשימות קיצוניות אחרות מבחינת העומסים. הטכנולוגיה ושיטות הייצור המאפשרות לצמיג טרקטור מודרני לשמר את תכונותיו גם עם לחץ אוויר נמוך אינן זולות, ומהוות מרכיב משמעותי בצמיגי ה'ציפה'. נציין כי רוב צמיגי הפרימיום המיועדים לטרקטורים חקלאיים מוצעים כיום כצמיגי 'ציפה', המתוכננים לעבוד היטב גם עם לחץ אוויר נמוך, בעיקר לטובת פיזור הלחץ על הקרקע ומניעת דחיסת קרקע מזיקה. צמיגי ה-Performer EVO מיוצרים, אם כן, באותן השיטות, החומרים והטכנולוגיה המוכרת מצמיגי הפרימיום בסגמנט – רק ללא השכבות ושיטות הייצור הנדרשות לאפשר נסיעה בלחץ אוויר נמוך, בעיקר מהסיבה שהטרקטורים עבורם צמיגים אלו מיועדים – והמשימות שלהם במשק ובחווה – אינם דורשים יכולות עבודה בלחץ אוויר נמוך. בפיירסטון טוענים כי הצמיגים החדשים דורשים רק שמירה על לחץ האוויר הנכון, ובכך מסתכמת התחזוקה שתבטיח אריכות ימים תוך שמירה על התכונות הנדרשות מצמיג כזה.
צמיגי ה-Performer EVO מוצעים בשלב ראשון בשמונה מידות שונות, כאשר עד לסוף השנה (2018) יגדל נתון זה לכדי 14 מידות. הצמיגים מיועדים לשרת על טרקטורים בטווחי ההספק שביין 40 ל-250 כ"ס.