חרמש מנועי Husqvarna 545 RXT
,

חרמש יערנות קשוח מהוסקוורנה

חרמש מנועי Husqvarna 545 RXT

חרמש מנועי Husqvarna 545 RXT

הוסקוורנה משיקה חרמש מנועי חדש ורב עוצמה, המיועד לעבודות כיסוח בתנאים קשים בעיקר בתחומי היערנות, הגינון, החקלאות והשירות המוניציפלי. חשיפת החרמש נערכה במסגרת תערוכת ציוד יערנות גדולה בגרמניה (Interforst) מאחר ותחום היערנות הוא המגזר העיקרי אליו פונה היצרנית עם כלי זה, בעיקר בשל קשיחותו וביצועיו בתנאי קיצון, כהגדרתה.
מדובר בדגם 545 המוצע בשתי גרסאות: חרמש למשימות כיסוח קונבנציונליות (545 RXT) וחרמש לעבודות גסות וקשוחות יותר המכונה 545 FXT. כלים אלו שוקלים 8.7 ו-8.4 ק"ג, בהתאמה, ולמעט ראש הכיסוח השונה מדובר בכלים זהים. שונה מהמקובל בכלים דומים היא זווית חיבור יחידת החרמש/להבים בתחתית הכלי (בגרסת ה-RXT), המחוברת למוט בתוכו עובר ציר ההינע בזווית 35 מעלות, במקום 30 מעלות ופחות כמקובל. שינוי זה – יחד עם הארכת מוט החרמש, נועד להקל על כיסוח עשבייה או גזם שוכבים בצמוד לקרקע, מאחר וניתן לגשת אליהם מזווית שטוחה יותר. בגרסת ה-FXT ראש החרמש מחובר בזווית 24 מעלות בלבד ומוט קצר במקצת – תצורה אשר לדברי הוסקוונרה מהווה יתרון בטיפול בענפים עבים יותר או עשבייה גסה מאוד – אך עומדת – שיש לכסח מבסיסה.

חרמש מנועי Husqvarna 545 FXT

חרמש מנועי Husqvarna 545 FXT

ידיות האחיזה רחבות במיוחד וניתן להתאים את זוויתן ביחס למוט בקלות, באמצעות שחרור והידוק שני ברגים, למצב המתאים והנוח למפעיל.
כמנוע משרת כאן מנוע הוסקוורנה דו-פעימתי בנפח 45.7 סמ"ק המציע 2.2 כ"ס. המנוע מצויד במערכת AutoTune המכוונת ומתאימה באופן אוטומטי את מצב המאייד (קרבורטור) לתנאי העבודה, לעומס ולתנאי האקלים/טמפרטורות. על פי הצהרות החברה מאפשרת מערכת זו להתניע ולגשת לעבודה – בכל סוג סביבה ותנאי אקלים – ללא הצורך לכוון או לכייל את המאייד בכל פעם בהתאם לתנאי המשתנים. מערכת זו כוללת בין היתר מנגנון התנעה מהירה בכל מצב – ללא משנק ('צ'וק') הנדרש לתפעול או מתג ל"התנעה קרה".
החרמש בנוי מחלקים מאסיביים ועמידים, מדגישים בהוסקוורנה, ויחידת המנוע כוללת בנוסף למבנה הקשיח גם ארגונומיה מפותחת. דגש רב הושם על קלות פתיחת וסגירת החיפוי המאפשר גישה למכלולי המנוע, לטובת טיפול ותחזוקה קלים – גם בשטח, גם עם כפפות הגנה.
צמד החרמשים החדש מוצע באירופה מעכשיו, במחיר המתחיל ב-1,160 יורו, תלוי בגרסה ובאבזור (לא כולל משלוח לארץ). המחיר כולל מערכת נשיאה/רצועות Balance XT של היצרנית. יבואנית הוסקוורנה לישראל היא חברת הגרעין.

חרמש מנועי Husqvarna 545 RXT

חרמש מנועי Husqvarna 545 RXT