רובוט מעשב Carré Anatis
רובוט מעשב Carré Anatis

רובוט מעשב Carré Anatis

יצרנית המיכון והציוד החקלאיים הצרפתייה Carré חשפה גרסה מוכנה לייצור של רובוט מעשב תחת השם Anatis. הרובוט מיועד לעבוד הן בתוך חממות והן בשטחים פתוחים, בעיקר בתחום הירקות, כאשר המטרה היא לחסוך בשעות העבודה הארוכות והיקרות של פועלים בשר ודם בביצוע פעולה בלתי נגמרת זו. הרובוט המתוחכם פותח בין היתר עם עזרה מאוניברסיטת נאנטס (Nantes) והוא כולל שפע מערכות ניווט והתמצאות מתקדמות, דוגמת רדאר, חיישן קרבה, מצלמות וכיו"ב, במטרה לאפשר עבודה רציפה מדויקת ונטולת תקלות.

רובוט מעשב Carré Anatis

רובוט מעשב Carré Anatis

הרובוט Carré Anatis מופעל באמצעות חשמל, הוא ניתן לטעינה וכל אחד מגלגליו מופעל באופן נפרד, יחד או לחוד. הדגם שנחשף זה עתה כולל מצלמה היודעת לזהות עשבים שוטים ובמעבר הרובוט מעל לנקודה – נורית מנת ריסוס קטנה ומדויקת על הצמח. במקביל מחוברת לחלקו האחורי של הרובוט מקלטרת, כך שלאחר מעבר הרובוט בשורה נותרת מאחור צמחייה שוטה שכבר רוססה ואדמה מקולטרת. ניתן כמובן לחבר מגוון קלטרות, משדדות, דיסקוסים וכיו"ב ציוד חקלאי, לפי דרישה, צורך או מטרה. בנוסף למצלמה המזהה את העשבים השוטים מותקנת מצלמה נוספת העוזרת בניווט הרובוט, בכל הקשור בהיתקלות ועקיפת מכשולים. כך ניתן למעשה "לשחרר" את הרובוט לעבודה עצמאית בטוחה ומדויקת, תוך חיסכון מלא בכוח אדם מחד, אך גם בחומרי הדברה ודישון מאידך; הרובוט מסוגל לעבור הסבה לפעולות נוספות, בין היתר דישון ממוקד, נקודתי ומדויק החוסך בחומר יקר והמדשן רק על פי הצורך, חיבור לציוד חקלאי נוסף וכיו"ב.

רובוט מעשב Carré Anatis

רובוט מעשב Carré Anatis

השליטה והבקרה ברובוט החקלאי נעשית באמצעות מחשב נישא, טאבלט או סמארטפון. ניתן להרחיב או להצר את הרובוט באופן מכאני בהתאם לצרכים, כאשר מהירות העבודה הממוצעת נעה בין 3 ל-4 קמ"ש.
עם חשיפת והדגמת פעולת הרובוט החדש הודיעה חברת Carré, היצרנית, כי כבר 5 רובוטים נמכרו, כאשר הראשון כבר עובד בצרפת. תג המחיר עומד על 80-90,000 יורו. לקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות אל היצרנית במייל info@carre.fr