, ,

גם וגם: ג'י.סי.בי. 1CXT החדש

JCB 1CXT

ג'י.סי.בי. הבריטית הציגה לפני 20 שנה את ה-CX – כלי קומפקטי אותו הגדירה בשעתו כ"מחפרון הקטן בעולם". הגרסה העדכנית של הכלי מכונה 1CX והיא משווקת מזה כשלוש שנים, ואז כמו היום עדיין מדובר בכלי ייחודי הנראה כפרי אהבה בין אמא מחפרון ואבא מיני מעמיס, וזאת בשל היותו בכף הקדמית ובכף האחורית המוכרת ממחפרונים, כאשר הכל ארוז בחבילה קומפקטית.

שירות חינם: איזה מיני מעמיס מתאים לכם? לחצו על התמונה!

שירות חינם: איזה מיני מעמיס מתאים לכם? לחצו על התמונה!

עתה החלה JCB לשווק את ה-1CXT (כאשר ה-T היא מלשון Track, זחל) המבוסס מכאנית על ה-1CX דנן, אך מציע מן הסתם יתרונות הגלומים בנסיעה על זחלים, על פני נסיעה על גלגלים קונבנציונאליים הממולאים באוויר. JCB 1CXT

בדומה ל-1CX כך מהווה גם ה-1CXT נושא כלים רב תכליתי עם היצע עצום של ציוד וכלים שניתן לרתום אליו, מקוריים מתוצרת JCB. הנסיעה על זחלי הגומי מעניקה לג'י.סי.בי. 1CXT אחיזה, יציבות ויכולת טיפוס טובות משמעותית ביחס ל-1CX, ולמעשה ניתן להאמין ליצרנית כי מדובר באחד הכלים העבירים והיציבים בקטגוריית הגודל שלו בשוק, בין היתר בעבודה בשיפועי צד. JCB 1CXT JCB 1CXT
ב-JCB מדגישים כי הזחלים מקטינים את דחיסות הקרקע, למרות משקל עבודה גבוה של ה-1CXT לעומת משקל העבודה של ה-1CX, עם 4,000 לעומת 3,254 ק"ג בהתאמה. עוד מודגש אצל היצרנית החיבור/ניתוק המהירים של ציוד בקצה הזרועות, המעניקים לג'.סי.בי. וורסטיליות גבוהה ומאפשרים מעבר מכלי לכלי בקלות ובמהירות באתר העבודה.
על פי השם וגם המראה הדומה מדובר בבסיס זהה, עם התאמות נדרשות להנעה באמצעות זחלים. המידות אומרות גובה של 238 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ (רחב משמעותית מה-1CX, שם הרוחב עומד על 141-156 ס"מ בלבד, תלוי בצמיגים) ואורך של 357 ס"מ. גובה השפיכה המרבי הוא 221 ס"מ ומרחק גישה מרבי של הכף האחורית נע מ-391 ס"מ (כאשר במרכז) 435 ס"מ כאשר בסיס הזרוע מוסת הצידה. המנוע מגיע מפרקינס: דיזל 4-צילינדרי בנפח 2.2 ליטר עם 49 כ"ס. ההינע הידרוסטאטי.