, ,

ג'ון דיר סדרה 8R – החשיפה המלאה

ג'ון דיר חשפה את סדרת הטרקטורים החשובה 8R בדור חדש לגמרי במסגרת תערוכת Agritechnica 2019. הנה הפרטים

ג'ון דיר 8R 410

בתחילת ספטמבר חשפנו בפניכם פרטים ראשונים אודות סדרה 8R כל-חדשה מבית ג'ון דיר; סדרת הטרקטורים הוותיקה, שהוצגה ב-1994 כסדרה 8000, היא מהסדרות החשובות והמוצלחות של ענקית המיכון החקלאי ומהווה את עמוד השדרה של כלי העיבודים שלה ממועד השקתה ועד היום. סדרה 8R היא המשכה של סדרה 8000 והיא הוצגה ב-2009, כאשר במהלך העשור האחרון עברה מעת לעת עדכונים ושדרוגים. הסדרה החדשה שהוצגה זה עתה היא חדשה לגמרי, מן המסד ועד לטפחות, והיא מתיימרת להשאיר את ג'ון דיר בקדמת הבמה כמובילה בסגמנט גם בשנים הקרובות.

ג'ון דיר 8RT 410

סדרה 8R החדשה מוצעת בטווחי ההספק שבין 280 ל-410 כ"ס ובשלוש תצורות מרכב שונות: 8R – סטנדרטי, קרי: גלגלים אחוריים גדולים מהקדמיים; 8RT – יושב על זוג זחלים – מערכת אחת בכל צד (היגוי על ידי בלימת צד אחד בכל פעם), ו-8RX החדשה בקטגוריה זו, היושבת על ארבע מערכות זחלים המחליפים גלגלים קונבנציונליים (ההיגוי סטנדרטי – באמצעות הסרן הקדמי).

ג'ון דיר 8RX 370

בג'ון דיר מדגישים כי דגמי ה-8RX הנם הראשונים בקטגוריה להציע מערכת זחלים כזו באופן סטנדרטי, "מהמפעל". למעשה, מהווה סדרה 8R החדשה, על גרסאותיה, את הפעם הראשונה שטרקטור מוצע במגוון כה רחב של דגמים ותצורות מרכב שונות. שלושת תצורות המרכב מוצעות בחמש גרסאות, בהתאם להספקיהן המרביים: 280, 310, 340, 370 ו-410. שימו לב ששתי הגרסאות החלשות יותר בהיצע הקודם – ה-8245R וה-8270R הוצאו מן ההיצע, כך שאמנם מספר גרסאות ההספק קטן, אבל רמות ההספק עלו: במקום היצע דגמים בטווח ההספק שבין 245-400 כ"ס מוצעים עתה דגמים בטווח ההספק שבין 280-410 כ"ס.

ג'ון דיר 8R 340

 גם שמות הדגמים השתנו בדור החדש, כאשר, בניגוד לעד כה שם הדגם נקבע מחיבור שם הסדרה (8) וההספק. למשל: את הג'ון דיר 8400R מחליף מעתה הג'ון דיר 8R 410, או ג'ון דיר 8RX 370, לדוגמא, המסמל גרסה בתת הסדרה RX. 

השמועות בדבר גרסת-על חדשה בסדרה, עם כ-500 כ"ס, התבררו עד כה כמוקדמות מדי, אך הן לא התפוגגו. ייתכן כי במהלך השנה הקרובה תוצג גרסה שכזו, בעיקר כמתחרה ישירה בפנד ואריו 1050 המצליח – הטרקטור הסטנדרטי החזק בייצור כיום (500  כ"ס).

ג'ון דיר 8RT 410

המנוע המשרת בסדרה 8R על שלוחותיה הוא מנוע ה-9.0 ליטר המוכר של ג'ון דיר, אך לאחר עדכון ורענון מתחייבים, המבטיחים עלייה קלה בהספק, עלייה משמעותית יותר במומנט – בעיקר בטווח היעיל שלו – ובמקביל ירידה בצריכת הדלק. המנוע יושב במיקום שונה מעד כה, בין היתר הודות לשלדה החדשה ולתכנון המסננים והמערכות הנדרשות לעמידה בתקני יורו 5 העדכניים. בג'ון דיר טוענים כי המיקום השונה של המנוע מאפשר טמפרטורות עבודה נמוכות יותר ופחות אנרגייה הנדרשת לצינונו. בנוסף מבטיח המנוע החדש תחזוקה פשוטה, מהירה וזולה יותר.

היצע תיבות ההילוכים עומד כמקודם על שלוש אפשרויות: 16/5-PowerShift, e23 PowrShift או גיר רציף, הנקרא AutoPowr.

ג'ון דיר 8RX 410

אין ספק שהחדשה המשמעותית ביותר סביב השקת סדרה 8R החדשה היא היצע גרסאות ה-8RX הייחודיות. על פי ג'ון דיר מציעים טרקטורים אלו, הניתנים להזמנה עם זחלי גומי ברוחב שבין 41 ל-76 ס"מ, את לחץ דחיסת הקרקע הנמוך בקטגוריה. גם בגרסה הרחבה ביותר עומד הרוחב הכולל של הטרקטור על פחות מ-3.0 מטרים, מה שמאפשר לו לנוע באופן חוקי על כבישי אירופה. המהירות המרבית של גרסאות ה-8RX עדיין מרשימה, ועומדת על 40 קמ"ש (50 קמ"ש ביתר הגרסאות). גרסאות אלו מציעות עוד יציבות וכושר עמידה בשיפועי צד ביחס לגרסאות ה-8RT עם שתי מערכות זחלים במקום ארבע.

הקבינה בסדרות 8R/RT/RX הן חדשות, ומבטיחות כמובן עוד מרווח, נוחות משופרת, הנדסת אנוש טובה יותר ובסה"כ שהות נעימה יותר בעיקר לאורך זמן. הכניסה הפכה לנוחה וקלה יותר, בין היתר הודות לתכנון מחדש של המדרגות והדלת (גדולה יותר והידיות ממוקמות נמוך יותר), היצע הכיסאות החדשים גדול מבעבר, ובין השאר ניתן להזמין גם גרסאות מפוארות המצופות עור, בעלות אוורור פנימי, כוונון אלקטרו-הידראולי רחב ואפילו – מערכת לעיסוי תוך כדי העבודה. עוד מוצעים בקבינה החדשה מקרר אינטגרלי בנפח 11 ליטרים (כפול מעד כה), מערכת שמע חדשה ומתקדמת, מסך מגע חדש (6.5"), מיקום חדש של המזגן (מתחת לחופת המנוע) – מה שמפנה עוד מקום באיזור הראש, ועוד.

מערכת תאורה חדשה (LED) מאירה את סביבת הטרקטור כולה (360 מעלות) עם עוצמת תאורה הגדולה ב-60% ביחס למה שהוצע בסדרה 8R היוצאת.

ג'ון דיר 8R 410

על העיצוב אמונים צוותים של מחלקת העיצוב של ב.מ.וו בצפון אמריקה, שעבדו יחד עם צוותי עיצוב של ג'ון דיר במטרה להציע את העיצוב המתקדם והנכון ביותר בכפוף לצרכים הטכניים והפרקטיים כפי שבאים לידי ביטוי בטרקטורים בסדר גודל שכזה. ההבדל בין הישן לחדש ברור למדי, וראויים לציון עיצובי החזית המשופעת, חופת המנוע החדשה ויחידות הפנסים.

כמובן שעיקר הקדמה והיכולות מתמקדים במערכות האלקטרוניקה והמחשוב המתקדמות המוטמעות בטרקטורים החדשים, ולא חסר מהן; בין היתר מציעים דגמי סדרה 8R/RT/RX מערכת AutoTrac חדשה (אפשרות לטרקטור או מיכון אחר עם מערכת דומה לעקוב במדוייק אחר פעולות הטרקטור המוביל – ללא הצורך בעוד מפעיל), המאפשרת עבודה אוטונומית לגמרי בשניים תוך תיחום גבולות הגזרה ויתר התנאים באמצעות הכנסת הנתונים מראש למערכת וקבלת נתונים עדכניים ממערכת ה-GPS; מערכת JDLink המאתרת, מתריעה ומתאמת תקלות, טיפולים ותחזוקה בהתאמה, שעברה עוד רענון, ומעתה מבטיחה להיות יעילה עוד יותר בניהול הזמן ומניעת תקלות ונזקים; AutoSetup המאפשרת תאום וכיול אוטומטי מיטביים בין כל כלי הנרתם או נגרר על ידי הטרקטור לטרקטור עצמו, מה שחוסך המון עבודת מפעיל וכמובן מקצר ומייעל את זמן העבודה – בכלל זה עדכוני חומרה, הכנסת אינספור מפרטי מכונות שונות, הגדרת משימות וכיו"ב, והכל ניתן לאחסון ושמירה בזיכרון לשימוש חוזר בעתיד, ועוד.

מיבואנית ג'ון דיר לארץ, חברת מפרם, נמסר כי טרקטורים ראשונים מסדרה 8R החדשה צפויים להגיע גם אלינו, ככל הנראה לקראת אמצע 2020.

ג'ון דיר 8R 410