, , ,

שיא עולם: משאית זרעים מדי 12 דקות


בוב סטווארד, חוואי מאילינוי בארה"ב, הוא בהחלט V.I.P במשרדי קלאאס; בוב ומשפחתו הם חובבי הקומביינים של קלאאס ובמקביל גם חובבי שיאים ואתגרים. בשנת 2010 קבעו בני משפחת סטווארד שיא עולם בקציר תירס עם קומביין הקלאאס לקסיון שלהם כאשר במשך 10 שעות עבודה רציפות נקצרו קרוב ל-1,300 טון זרעים – נתון שהוכר על ידי ספר השיאים של גינס ונרשם כשיא עולם.
מאז חלפו כמה שנים ואצל בני משפחת סטווארד ככל הנראה הצטברו עוד ועוד געגועים וכמיהה לשבירת שיא, או שמה רוטינת הקציר המונוטונית מדי עונה הובילה אותם לשיעמום קיצוני, עד שבשורה התחתונה המציא מוחם הקודח אתגר חדש שמשלב כמקודם קומביין של קלאאס ותירס.

ביום המיועד התאספו בחלקה הנבחרת צוות מלא של עובדי החווה והמשפחה, נציגי סוכני קלאאס המאושרים העובדים עם המשפחה ונציגי ספר השיאים של גינס. אורח הכבוד היה הקומביין העדכני של החווה – קלאאס לקסיון 760 בגרסת Terra Trac (זחלים) והמטרה שנקבעה היתה כפולה: קציר תירס במשך 8 שעות וקציר תירס במשך 12 שעות; נזכיר שאת שיא העולם לקציר תירס במשך 10 שעות שבעה המשפחה כבר ב-2010, ואם תהיתם – מאז לא ערער איש על התוצאה או ניסה לשבור את השיא… כך שמטרת המשפחה היתה להשלים לעצמה סט נאה של גביעים על הכוננית במשרד שיכלול שיאי עולם ל-8, 10 ו-12 שעות.
נציין כי הקומביין המיועד צוייד במערכות עזר ושליטה אוטומטיות CEMOS AUTOMATIC ו-CRUISE PILOT המוציאות מידי המפעיל את האחריות לשילוב המושלם בין מהירות הנסיעה למהירויות וספיקות המערכות השונות, והן דואגות להתאמה תמידית בין המערכות בכלי בכל רגע נתון. כך ניתן בהחלט להעביר עוד יותר מן ההישג לטכנולוגיה של הקומביין ולמפתחי ומהנדסי קלאאס.

הקומביין הצהוב התניע ויצא לדרכו, נהוג בידי בוב סטווארד, בדיוק בשעה 09:00. הוא צויד בשולחן 16 שורות ו-12 מ"מ הגשם שירדו יום קודם לכן לא היו תנאים אידאליים – אך בהחלט הסבירו את בחירת המשפחה להתקין מערכות זחלים במקום גלגלים קונבנציונליים על הקומביין.
המיכלים הראשונים שרוקנו הכילו 17-18% לחות בגרעינים. בסופם של 8, 10 ו-12 שעות רוקן מיכל הקומביין לחלוטין לצורך מדידה מדויקת ואפשרות להמשיך בקציר ממצב ריק. לאחר 8 שעות קציר נמדדו 1,111 טון תירס; שעתיים נוספות העלות את הנתון לכדי 1,379.35 טון גרעיינים ובסיומן של 12 שעות קציר נשקלו 1,619.8 טון גרעינים. שלושת השיאים הוכרו על ידי ספר השיאים של גינס. אם נתרגם את המספרים לפעילות בשדה הרי שמדובר בקציר של כ-135 טון בשעה או מילוי נגרר של משאית/טרקטור גדול מדי 12 דקות. קל לדמיין את ה"רכבת הגרעינית" שרצה בשדה סביב לקומביין בכדי להספיק לפנות ולקלוט מחדש את כמות הגרעינים הגדולה.
השאלות שנותרו באוויר כרגע הן האם שיאים אלו יישארו בידי המשפחה, או שמא יקום חקלאי מאותגר עוד יותר ויחליט לשבור אותם? אנחנו מבטיחים לעדכן