קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה
, ,

קומביינים חדשים לירק מ-CLAAS

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

קלאאס (CLAAS) הגרמנייה משיקה מהדורה עדכנית ומשופרת של סדרת הקומביינים לתחמיץ – קלאאס יגואר 900. סדרת היגואר 900 הושקה ב-2007 וועתה עוברת את הריענון והשדרוג המקיפים הראשונים שלה, והיא תוצע החל משבועות הקרובים כסדרה חדשה כאשר במקביל תמשיך להימכר גם סדרה 900 הנוכחית; לצורך ההבדלה מקבלת סדרה 900 הוותיקה את הסימול Typ 497 בעוד סדרה 900 החדשה ל-2017 מקבלת את הסימול Typ 498.
סדרה יגואר 900 החדשה מקבלת כמה עדכונים ורענונים משמעותיים, ההופכת אותה למעשה לדור הבא של הקומביינים הגדולים יותר בהיצע קלאאס. עיקר השיפורים והעדכונים בוצעו ביחידת החיבור בין מנגנון הקיצוץ בקומביין לבין השולחנות, שתכליתם הנה מעבר נקי, מהיר, קל ויעיל יותר של הירק הקצוץ מחד, ומאידך התאמה נכונה וטובה יותר למגוון שולחנות רחב, כפי שקלאאס מציעה, למגוון רחב של שימושים וסוגי צמחייה שונה; חיבור וניתוק השולחנות מובטח להיות קל, נוח ומהיר יותר.

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

כל מנגנון כניסת הירק והליך קיצוצו לקומביין טופל ושופר, עם הצהרה כי בסדרה החדשה ההתאמה הטובה יותר בין החלקים, גודל תופי הקיצוץ, גודל הלהבים, מיקומם וכמותם על כל תוף ומערכת העפת הירק הקצוץ מעלה והחוצה מאפשרת הן עבודה נקייה ויעילה יותר (פחות סתימות, חומר מבוזבז וחיתוך נקי ומהיר יותר) והן עבודה מהירה מבעבר באותם תנאי עבודה. בקלאאס מציינים כי כל מערכת הובלת הירק – מהאיסוף ועד לפליטה באמצעות הצינור הייעודי אל הנגרר או ארגז המשאית, עברה אופטימיזציה. מנגנון האיסוף פועל כמקודם באופן הידרוסטאטי כאשר גובה סל"ד המנוע אינו משפיע על מהירות ועוצמת פעולת המערכת, שנקבעת באופן אוטומטי בהתאם לתנאים (סוג וצפיפות החומר ומהירות הנסיעה); כאשר אורך הקיצוץ משתנה מתאימה עצמה המערכת באופן אוטומטי לתנאים החדשים ומאפשרת המשך עבודה ביעילות ובמהירות המרבית האפשרית, ללא הצורך בהתערבות המפעיל. המערכת משלבת בין הינע הידרוסטטי לבין הינע מכאני ו"יודעת" לתאם ולתזמן בין שתי השיטות – בהתאם לתנאים. כך משתמש אלמנט ההספק והעברת הכוח בכל תנאי באופן המיטבי, מסבירים בקלאאס. במקביל יכול המפעיל לקחת את השליטה והכיוון המדויק לידיו, כאשר תנאי השטח משתנים או כאשר הקומביין עובר בגידול אחד לגידול אחר, השונה בקוטר, בגובה, בסוג וכיו"ב. בקלאאס טוענים כי השיפורים דנן רלוונטיים בעיקר לעבודה עם תירס, עם דגמי השולחן מסדרה Orbis המתאימים.

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

מערכת העזר לריקון והזרמת הירק הקצוץ לנגרר או לארגז המשאית CLAAS AUTO FILL עברה שדרוג ושיפור ומתיימרת להציע עבודה יעילה ומדויקת יותר עם פחות מאמץ וריכוז הנדרשים ממפעיל הטרקטור ומפעיל הקומביין. מצלמה חדשה המותקנת קרוב לקצה צינור הריקון "יודעת" לזהות את מיקום הדפנות ופינות הארגז/נגרר למילוי ולכוון אוטומטית את פליטת הירק הקצוץ למקומות אלו. בכך מושגים מילוי מלא יותר של הנגרר/ארגז מחד, ופחות איבודי חומר מאידך. בקלאאס טוענים כי שחרור המפעילים ממלאכת התיאום והתזמון המדויקת של הזרמת הירק מהקומביין לרכב המאסף מפנה אנרגיה, זמן ותשומת לב מהמפעילים לטובת המשך רצף העבודה וההתמקדות ביתר המדדים והמרכיבים של מלאכת קציר התחמיץ.

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

עוד טופלה בסדרה יגואר 900 החדשה עמדת המפעיל, קרי: הקבינה. לא מדובר בחדשה אך כמעט כל נקודה וחלק עבר רענון ועדכון, במטרה להציע בשורה התחתונה סביבת עבודה נעימה, נוחה ויעילה מבעבר, עם דגש על נוחות גבוהה יותר וקלות רבה יותר בתפעול (ארגונומיות).
מערכת העברת הכוח המניע שודרגה אף היא ומעתה ניתן לנסוע נסיעות מנהלתיות בכביש במהירות נתונה – אך בסל"ד מנוע נמוך מבעבר. בכך מושגים כמובן ירידה בצריכת הדלק אך גם ברמת הרעש והוויברציות הנוצרים. שינוי יחסי ההעברה הסופיים יכולים לבוא לידי ביטוי גם בעת העבודה, כאשר סוג ואופי הירק הקצוץ דורשים פחות כוח בכדי להתקדם (נמוך או דליל יחסית, למשל) – יורד הסל"ד במנוע בכדי להשיג את אותה מהירות העבודה, ובכך כמובן נחסך דלק.

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

קלאאס יגואר סדרה 900 החדשה

בשלב ראשון תחל קלאאס לשווק את הדגמים יגואר 970 ויגואר 980 – הן במפרט ועם התאמה לשוק האירופאי, והן לאמריקאי, בכלל זה עם אפשרות לחישוק סטנדרטי או כפול מלפנים או מערכות זחלים מלפנים – ובכמה מידות ורוחבי זחל. שתי הגרסאות היותר חזקות בהיצע מוצעות עם מנועי MAN; ביגואר 970 מדובר ב-V8 שהספקו עלה לכדי 775 כ"ס, בעוד ביגואר 980 מדובר ב-V12 המייצר 884 כ"ס. תוך זמן קצר יצטרפו להיצע יתר הגרסאות בסדרה 900 המעודכנת, כולן מונעות באמצעות מנועי מרצדס 6-צילינדריים, המציעים 462 כ"ס ביגואר 930, 516 כ"ס ביגואר 940, 585 כ"ס ביגואר 950 ו-626 כ"ס ביגואר 960.
עם הצטרפות סדרה יגואר 900 Typ 498 להיצע תציע קלאאס 3 סדרות קומביינים לירק בעונה 2017: סדרה 800 הוותיקה (408-585 כ"ס), סדרה 900 Typ 497 הוותיקה (462-884 כ"ס) וסדרה 900 Typ 498 החדשה (462-884 כ"ס). יבואנית קלאאס לישראל היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.