מזרעה Väderstad Spirit R 300S
,

הסופר-מזרעה של Väderstad

מזרעה Väderstad Spirit R 300S

מזרעה Väderstad Spirit R 300S

לפני מספר שבועות חשפה Väderstad השבדית את דור המזרעות החדש שלה מסדרה Rapid A400-800S אחר רענון ומקצה שיפורים, ועתה הגיע תור סדרה Spirit R להתעדכן, עם חשיפת מזרעות הדריל החדשות Spirit R 300S ו-Spirit R 400S. סדרה Spirit R כוללת מזרעות נגררות ברוחבי עבודה שבין 3.0 ל-9.0 מ' וכוללת חמישה דגמים. דגמי ה-Spirit R 300S ו-Spirit R 400S הם הקטנים בהיצע (3.0 ו-4.0 מ' רוחב עבודה, 2,800 ו-3,740 ליטר נפח מיכל הזרעים, בהתאמה) והראשונים לעבור את מסכת העדכונים והחידושים, שלמעשה הופכת אותם לדגמים חדשים לגמרי. מזרעות אלו מיועדות להיגרר על ידי טרקטורים עם לפחות 110 כ"ס.
ב-Väderstad מדווחים שהעיצוב והמבנה חדשים לגמרי, נשענים על מידע שהתקבל, נאסף ונותח מלקוחות ממקומות שונים בעולם הפועלים בתנאי אקלים וטופוגרפיה מגוונים, כך שמאחורי הבטחת אנשי החברה כי מדובר במוצרים משופרים באופן משמעותי עומד הגיון מובן. ב-Väderstad טוענים כי שלדת המזרעות החדשות מתוכננות לעמוד בעומסים הקיצוניים ביותר יחד עם מבנה חדש וקל במיוחד ותכנון המקל מאוד על הגישה לצורך טיפולים או כוונונים שונים.
מעבר לעיצוב מחדש של הברזלים והפלסטיקה הוכנסו למזרעות מיטב הטכנולוגיה והמחשוב המוצע על ידי Väderstad. שתי המזרעות החדשות מציעות מרווח שורות של 12.5 ס"מ ומציעות 24 או 32 פסי זריעה בהתאמה. דגם ה-Spirit R 400S מוצע גם עם מרווח שורות של 16.7 ס"מ וסך של 24 פסי זריעה, לנדרשים לזרוע במרווחים גדולים יותר, ואז מספיק טרקטור עם 100 כ"ס ומעלה בכדי להפעיל את המזרעה. אנשי Väderstad מדגישים כי מערכת הידראולית קומפקטית אך מתקדמת במיוחד בעלת ניצולת גבוהה בספיקה של 30 ו-40 ליטר/דקה, מאפשרת את העבודה עם טרקטורים קטנים יחסית – למרות גודל ורוחב המזרעות.
בחלקה הקדמי של המזרעות מותקנות צלחות לפילוח הקרקע המכונות Disc-Agressive – פטנט של היצרנית הכולל שתי שורות דיסקים קוניים בקוטר 45 ס"מ המותקנים בזוויות מנוגדות אלו אל אלו במטרה לאפשר גרירה יציבה וישרה, יחד עם פירור והכנת הקרקע כראוי לשלב הבא. כאופציה מוצעת לפני שורות הדיסקים הקדמית שורה של מעין כפות קשיחות המועכות ומפוררות גושי אדמה גדולים, אם ישנם, לפני הגיעם אל הדיסקים. עומק העבודה נקבע באמצעות הרמת והורדת יחידות הדיסקים (כולל הדיסקים האחוריים) על ידי בוכנה הידראולית הנשלטת מתוך תא המפעיל של הטרקטור הגורר.

מזרעה Väderstad Spirit R 300S

מזרעה Väderstad Spirit R 300S

מיכל הזרעים עוצב מחדש והוא עשוי בשיטות היציגה העדכניות ביותר – במקרה זה יציקה רוטציונית המבוצעת באמצעות שפיכת חומר בצורת אבקה לתבנית וחימומה תוך כדי הרעדה. על פי Väderstad מדובר בשיטה המציעה חוזק חסר תחרות ביחס לעובי, עמידות גבוהה ביותר בפני שבר או סדקים, שמירה על הצורה גם בטמפרטורות קיצוניות ושרידות לאורך זמן. עיצוב המיכל, מסבירים עוד אנשים היצרנית, קבע את פתח כניסת האוויר מלפנים באופן הממזער את כמות האבק הנכנס למיכל ומפזר את האוויר באופן שווה. גם המילוי והוצאת הזרעים מתבצעים בסדרה חדשה זו של מזרעות באופן קל ויעיל במיוחד. משטח העמידה מותקן בדגמים אלו בצד והוא כולל סולם מתקפל בנוחות ומעקה. כל חלקי המזרעה – מהצלחת הבודדת, עבור במערכת ההזנה, ב'דרילים' ועד למיכל עצמו תוכננו ונבנו לאפשר פירוק והחלפה נוחים ומהירים, עם מינימום כלי עבודה במטרה לאפשר טיפולים ותיקונים גם בשטח.
מערכת בקרת הזריעה האלקטרונית מכונה כאן Fenix III והיא מיועדת למזרעות קטנות יחסית, ומבטיחה רמת דיוק גבוהה ביותר בכל המדדים (קצב, עומק, בקרת תקלות וכיו"ב) גם במהירויות זריעה גבוהות. המערכת מאפשרת דיוק מרבי בטווח הזריעה של 100 גרם עד 50 ק"ג לדונם במהירויות של עד 15 קמ"ש. נתון זה, אגב, סותר את טווח המהירות הרשמי של המזרעות העומד על 8-14 קמ"ש, אך ככל הנראה מציג את היכולות התיאורטיות של המזרעות ומותיר טווח ביטחון עבור הצהרות היצרנית. מערכת זו מגובה עם מערכת חיישני הזריעה SeedEye המפקחים על 'צינור' יציאת הזרעים ו"מעדכנים" את המערכת לגבי כל תקלה, סתימה או בעיה אחרת בזמן אמת.
מנגנון נוסף המוצע עבור שתי המזרעות החדשות כסטנדרט מאפשר עבודה עם צד אחד בלבד של המזרעה. חלקה האחורי של המזרעה כולל צלחות בקוטר 38 ס"מ המשולבים עם גלגלים בקוטר דומה וברוחב 6.5 ס"מ. גלגלים אלו יחד עם הדיסקים ניתנים אף הם להעלאה ולהורדה לשליטה בעומק הזריעה כמו גם בלחץ על שורת הזריעה לאחר כיסויה; Väderstad מדווחת בהקשר זה כי הלחץ המרבי עומד על 80 ק"ג.
מערכת ה'קוצים' מותקנת בקצה האחורי של המזרעה כסטנדרט אך ניתן להתקינה גם באמצע המזרעה, לפי דרישה. רוחב ההובלה של שתי המזרעות עומד על 3.0 מטרים, הגובה הוא 2.65 מ' והאורך הוא 8.9 מ' עבור ה-Spirit R 300S ו-8.2 מ' עבור ה-Spirit R400S. שתי המזרעות מוצעות עם צמיגים במידה 400/55×15.5. צמד המזרעות החדש מוצע למכירה החל מינואר 2017. מזרעות Väderstad מיובאות לארץ על ידי חברת אגרו תמיר מכפר תבור