מומחית מכונות ייצור ופיזור מזון בעלי החיים Siloking מבוואריה, גרמניה, משיקה עגלת ערבול מזון חדשה בשם Duo Avant 3227-27 המשויכת למשפחת המערבלים הנגררים TrailedLine. מדובר בעגלה המסוגלת לספק במילוי אחד מזון לעד 300 פרות במהירות וברמת ערבול גבוהה מעד כה, עם דגש ליכולת ערבול מעולה – לטענת היצרנית – בין היתר של מזון עם אחוז ירק גבוה. כל זאת מתאפשר עם טרקטור גורר ומפעיל קומפקטי יחסית, עם הספק של החל מ-100 כ"ס בלבד, כאשר המשמעות היא לא רק חיסכון בתפעול השוטף עבור החקלאי, אלא האפשרות להכניס עגלה מערבלת בסדר גודל שכזה גם למשקים שאינם מצוידים בטרקטורים גדולים אך עם כמות פרות גדולה, כחלופה תחרותית ל'סלף' הנוסע בעצמו.
Siloking TrailedLine Duo Avant 3227
מערכת הערבול, בראשה שבלולי הערבול, "הושאלו" מה'סלף' 1000+ של היצרנית, מאחר ובסילוקינו טוענים כי מדובר במערכת מוכחת ה"יודעת" לטפל במגוון רחב של סוגי מזון, בכלל זה חציר וקש דחוסים יחד עם ירק טרי. מערכת הערבול, מבטיחה היצרנית, יודעת גם לטפל בכמויות מזון גדולות הן מן ההיבט האיכותי ורמת הערבול והן מהיבט הזמן, בהציעה פעולה מהירה במטרה לחסוך בזמן הנדרש לצורך פיזור המזון. המערכת המוצעת ב-Duo Avant 3227-27 החדשה מתאפיינת בניצולת גבוהה וכאמור – אינה דורשת הספק גבוה להפעילה – ובכך מתיימרת לחסוך גם בהוצאות הדלק של הטרקטור הגורר, בהשוואה לציוד מתחרה או שיוצר עד כה בסדר גודל כזה.
לעגלת ערבול המזון החדשה של סילוקינג 3 שבלולי ערבול והיא מוצעת בנפח 27 או 32 מ"ק. מנהל המוצר בחברה, תומס וורנסדורפר, מדגיש בהודעה לעיתונות שפורסמה עם השקת העגלה החדשה כי "האתגר הגדול ביותר שלנו היה לשמור על ממדים קומפקטיים – בעיקר בממד הגובה – בכדי להציע כמות גדולה יותר של מזון לפיזור, ועדיין לאפשר תפקוד במקומות צפופים או נמוכים יחסית". הגובה הכולל של העגלה החדשה הוא 326 ס"מ. העגלה ניתנת לתפעול באמצעות מערכת 'אל חוט' ומאפשרת שפיכת המזון המעורבל משני צידיה. בסילוקינג מציינים עוד כי אחת הסיבות הפיתוח והשקת העגלה החדשה נובעת מהעלייה המתמדת של רפתות בסדר הגודל של 200-500 ראש בקר בעולם, ולשם הם מכוונים. יבואנית סילוקינג לארץ היא חברת אראה