מזרעה ג'ון דיר סדרה 1870
,

מזרעה גדולה חדשה מג'ון דיר

מזרעה ג'ון דיר סדרה 1870

מזרעה ג'ון דיר סדרה 1870

ג'ון דיר מרחיבה את היצע מזרעות הדריל הגדולות שלה עם השקת הגרסה הגדולה ביותר בסדרת המזרעות 1870 – מזרעת "0 עיבוד" מתקדמת המציעה רוחב עבודה של קצת מעבר ל-23 מטרים. סדרה 1870 כללה עד כה 2 דגמים בלבד, עם רוחבי עבודה של כ-12 מטרים וכ-17 מטרים. אנשי הענק הירוק טוענים כי המזרעה החדשה כוללת את המילה האחרונה בטכנולוגיה המוצעת בתחום, ומיועדת לזריעת שטחים גדולים במהירות ותוך חיסכון בזמן, בלאי ודלק בהשוואה לציוד שהוצע על ידי ג'ון דיר עד כה.
המזרעה החדשה 1870 מיועדת לזריעת זרעים קטנים – דגנים ותעשיית השמן – ומתיימרת לאפשר זריעת עוד שטח בזמן נתון "ברמת דיוק ובמהירות חסרות תחרות", כפי שאנשי היצרנית מבטיחים בהודעה לעיתונות עם השקת המזרעה החדשה. בג'ון דיר טוענים כי השימוש במזרעה הגדולה החדשה יכול לחסוך עד 36% מהזמן והעלויות בהשוואה למזרעה הגדולה ביותר בהיצע עד כה.
למזרעה החדשה מערכות בקרת עומק זריעה, מרווח ולחץ המתקדמים בהיצע כיום ובמקביל היא בנויה באופן "המציב סטנדרטים חדשים בכל הקשור לעמידות, קשיחות ושרידות" של מזרעות מקטגוריה זו, ומאפשרת עבודה גם בתנאי הקרקע הקשים ביותר. מערכת הדישון האינטגרלית מתיימרת להציע עבודה מדויקת ואמינה עוד יותר, ביחס למוכר בסדרה זו עד כה.
מנגנון פילוח הקרקע משולב עם מנגנון החדרת הזרעים לאדמה והנו חדש כאן, טוענים בג'ון דיר. אלו שופרו ביחס לדגמים הקודמים ותזמון העבודה ביניהם לוטש, על סמך ניסיון והיזון חוזר מצד חקלאים וכתוצאה מבדיקות וניסויים שנערכו על ידי היצרנית, כך שכיום מהווה גם התיאום ביניהם מדד נוסף ליכולת עבודה מהירה יותר, יחד עם מדויקת ואמינה. גם מנגנון בקרת העומק חדש כאן והוא משולב עם מערכת מעקב חדשה אחר פני הקרקע, הכל בכדי לאפשר מהירות עבודה גבוהה מבלי לפגוע בביצועים ובדיוק וזריזות הזריעה.
עוד ראוי לציון הוא מבנה וחיבור הגלגלים למזרעה; מדובר בגלגלי 'בלון' המאפשרים שיכוך ומעבר חלק מעל לרוב סוגי הקרקע, כאשר חיבורם לצד הפנימי של השלדה והגבהתם לטובת יצירת מרווח גחון גבוה יוצרים אפקט של ציפה עבור המזרעה, ובכך ממזערים את השפעת פני הקרקע על פעולתה, כאמור.
מערכת הפעלה ממוחשבת הכוללת צג מעקב ותפעול בתא המפעיל של הטרקטור הגורר מאפשרת שליטה מלאה בכל פונקציות המזרעה, כולל איזון אוטומטי ותיקוני פילוס, עומק זריעה, מרווח בין הזרעים ומרווח בין השורות ועוד.
מזרעות ג'ון דיר מיובאות לארץ על ידי חברת מפרם.