, ,

סוסי עבודה חדשים מלנדיני

Landini 6-145L Landini 6-145L לנדיני משיקה סדרט טרקטורים בינוניים בהספקם חדשה בשם 6L. למעשה מדובר בהרחבת סדרת ה- Landpowerכלפי מטה, עם 3 גרסאות חדשות המונעות במקום במנוע 6-צילינדרים במנוע 4-צילינדרים תחרותי יותר הן ברכישה והן בעלויות התחזוקה. באותה ההזדמנות עודכן גם העיצוב ותא המפעיל בהתאם לסטנדרט העדכני של לנדיני, ומתבסס על לנדיני סדרה 6 החדשה. כלים אלו מוגדרים כפשוטים יחסית מבחינה מכאנית, וזאת במטרה להוזיל עלויות, להתאים למגוון משימות רחב ותובעני ולהציע אמינות גבוהה.Landini 6L Series Landini 6L Series המנוע החדש המשרת בדגמי סדרה 6L מגיע מפיאט (FPT) והוא בנפח 4.5 ליטר, כאמור מחולקים ל-4 צילינדרים. ההיצע כולל את הלנדיני 6-145L עם 143 כ"ס, 6-160L עם 163 כ"ס ו-6-175L עם 176 כ"ס. המנוע עומד בתקני Tier 4 interim, כולל ראש עם 4 שסתומים לצילינדר, הזרקה במסילה משותפת ומערכת סינון מזהמים מסוג SCR. בלנדיני מגדירים את המנוע דנן כ"חסכוני ביותר" ובשילוב מיכל דלק גדול בנפח 270 ליטר מובטחות שעות עבודה רציפה ממושכות בין תדלוקים. מנוע זה כבר ערך הופעת בכורה בלנדיני, בדגמי לנדיני סדרה 6C שהוצגה באמצע 2014.Landini 6-145L Landini 6-145L דגמי הסדרה החדשה מצוידים בתיבה בסיסית מסוג semi-powershift עם 18 הילוכים לפנים ולאחור. ניתן לקבל בהזמנה powershift עם 3 מהירויות שמעלה את מס' ההילוכים לכדי 54 קדמיים ו-18 אחוריים ואופציה נוספת מציעה הילוכי זחילה למשימות עיבודים או עבודה בעומס קיצוני אחר (עד למהירות של 410 מ'/שעה).
בלנדיני מייעדים את הטרקטורים החדשים מסדרה 6L בראש ובראשונה עבור בעלי משקים וחוות קטנים ובינוניים, ככלים רב תכליתיים ובכלל זה לעבודה עם מעמיס קדמי. חופת המנוע וכך גם סביבת הזרועות האחוריות תוכננו לאפשר גישה נוחה וקלה בשטח לכל מכלול הדורש בדיקה או תחזוקה. מאחור מוצעים עד 5 יציאות הידראוליות. ה-PTO הוא בעל 2 מהירויות עבודה (540 ו-1,000 סל"ד) וכושר ההרמה בזרועות האחוריות עומד על 7,000 ק"ג מרביים. זרועות קדמיות (אופציונאלי) מציעות יכולת הרמה של 3,500 ק"ג, וביניהן מוצעת יציאת PTO נוספת. המצננים מתיימרים להישלף בקלות לצורך ניקוי. המערכת ההידראולית מפוצלת ומציעה ספיקה מרבית של 87 ליטר/דקה ליציאה חיצונית ועוד 38 ליטר/דקה להפעלת מערכת ההיגוי הבלתי תלויה.Landini 6L Series Landini 6L Series "הבידול בהשוואה לדגמי ה-Landpower עם מנועי 6-הצילינדרים בנפח 6.7 ליטר נובע מהמעבר ההולך וגובר בשוק ממנועי 6 צילינדרים למנועי 4 צילינדרים בעלי הספק דומה או גבוה יותר" אמר עם השקת סדרה 6L החדשה באנגליה ריי ספינקס, מנכ"ל נציגות לנדיני בבריטניה. "ייתכן שחלק מלקוחותינו יתאכזבו בשל היעדר אופציית 6-הצילינדרים בסדרה זו, אך אנו מציעים מנועי 4 צילינדרים קוומפקטיים יותר במקומם, עם לא פחות כוח ועם צריכת דלק נמוכה משמעותית" הוא מוסיף, מרמז לגבי המשך ייצור גרסאות ה-6-צילינדרים בסדרה Landpower.
סדרה 6L החדשה רלוונטית גם עבור השוק הישראלי