Bridgestone VT-Combine
צמיג Bridgestone VT-Combine

צמיג Bridgestone VT-Combine

יצרנית הצמיגים היפנית ברידג'סטון (Bridgestone) חושפת צמיג חדש לשימוש חקלאי המיועד לשרת על קומביינים. שם הצמיג לא משאיר מקום לספקות – VT-Combine – ולמרות העיצוב ה"טרקטורי" הקלאסי, מדובר בצמיג שפותח במשך למעלה משלוש שנים במיוחד במטרה לענות על הדרישות והתכונות הייחודיות לקומביינים לירק או לתבואות, בפרט כאשר כלים אלו הופכים כבדים וחזקים כמעט מדי שנה. אנשי ברידג'סטון מדגישים כי הצמיג החדש מתיימר לאפשר עבודה בתנאי קיצון גם סביב לשעון, הוא תוכנן במטרה לתפקד עם לחץ אוויר נמוך במיוחד – במטרה למזער את דחיסת הקרקע ועדיין לשמר את התכונות הנדרשות מצמיג גדול הנושא משקל רב והנדרש להעביר מאות כוחות סוס אל הקרקע. על פי המידע שפורסם לגבי הצמיג החדש, הוא מאפשר נשיאת 20% יותר משקל ביחס לצמיג סטנדרטי במידות מקבילות, ובהשוואה לצמיגי קומביינים אחרים – הוא מותאם לעבוד בעומס מלא עד למהירות של 15 קמ"ש, במקום 10 כמקובל בדרך כלל.
"אנו מודעים היטב באיזה לחץ נמצא החקלאי או הקבלן בעונת קציר התבואות, וכמה עבודה יש לבצע בפרק זמן קצוב" מסביר מארק סנדרס, מנהל האגף החקלאי בברידג'סטון-אירופה. "זו הסיבה בגללה מצאנו לנכון להשקיע בפיתוח ובחינת צמיג שמיועד במיוחד לקומביינים, על הדרישות, התנאים והעומסים האופייניים רק להם". לדבריו נבחנו הצמיגים החדשים בשלוש יבשות, במגוון תנאי עבודה שנעו מחום קיצוני עד לקור קיצוני, במגוון תנאי קרקע ולחות ובעומס מלא.

צמיג Bridgestone VT-Combine

צמיג Bridgestone VT-Combine

הצמיג החדש בנוי מ-6 שכבות באופן החוסך שימוש בחגורת פלדה, מסבירים אצל היצרנית, הודות למבנה ייחודי הרשום כפטנט על-פיו מיוצר הצמיג. אותה שיטת בנייה מאפשרת – על-פי ברידג'סטון – עומס הגבוה ב-55% בהשוואה לצמיג קונבנציונאלי במידות דומות. דגש רב הושם בבניית הדפנות, המציעות רכות וגמישות מחד, לאפשר פיזור עומסים יעיל ושיכוך מכות ומהמורות, ומאידך עמיד יותר מצמיג רגיל במידות דומות בפני כוחות פיתול עם כיוון הנסיעה ולצדדים.
בשלב זה מציעים בברידג'סטון את ה-VT-Combine החדש ב-11 מידות פופולריות, המתאימות לרוב הקומביינים המוצעים בשוק כיום. יש לציין כי למרות ההתאמה העיקרית לקומביינים לתבואות ולירק, ממליצים בברידג'סטון צמיג זה גם להתקנה על מקצרות גדולות וקומביינים לצמחי שורש. צמיגי ברידג'סטון מיובאים לארץ על ידי חברת מכשירי תנועה.