,

מהפיכת הריסוק בדרך

Zanon TMK 1550

Zanon TMK 1550


אנשי 'מסגריית אביטל' ממושב שדה אליעזר מדווחים לנו על הגעתה הצפויה של מרסקת גזם חדשה מתוצרת Zanon האיטלקייה. מדובר בדגם ה-TMK 1550 הייחודי, הבנוי מתוף עם פתח קדמי ('פיק-אפ קדמי) ומערכת של 70 סכינים הנתונים על 2 צירים שונים בקוטרם, הפועלים כגיליוטינה, מאחר והם עוברים במהלך סיבובם בתוך חריצים הנתונים בקורת פלדה מאסיבית. שיטה זו – בניגוד לשיטה המוכרת של פטישים – חותכת את הגזם בחיתוך נקי במקום לקרוע ולרסק אותו, ובכך מייצרת חומר מרוסק באיכות גבוהה יותר, ברמת הפרדה טובה יותר וחשוב מכל – במהירות גבוהה יותר ועם צורך בפחות הספק מהטרקטור אליו מחוברת המרסקת. זאת ועוד: לאחר שהגזם נחתך וקוצץ – הוא מגיע לתוף הריסוק הגדול שמצליח – לשיטת זאנון – לטפל בכמות חומר גדולה יותר ובמהירות גבוהה יותר ממרסקת קונבנציונאלית.
בזאנון מסבירים את היתרונות המוצעים על ידי מרסקת זו בכך שהיא אינה באה במגע עם הקרקע, מאחר והודות למבנה ה'פיק-אפ' הקדמי היא מרימה ו"שואבת" את הגזם מהקרקע ומבצעת את פעולת הריסוק באוויר. העבודה באמצעות סכינים – מסבירים עוד בזאנון – דורשת פחות אנרגיה למ"ק מרוסק בהשוואה למרסקת פטישים בגודל דומה, היא אינה נוטה להיסתם ומציעה בשורה התחתונה תפוקה ומהירות עבודה גבוהות יותר. הזאנון TMK 1550 מיועדת לטרקטורים בטווח ההספק שבין 90-140 כ"ס ומהירויות PTO של 750 או 1,000 סל"ד. המרסקת החדשה מותאמת ולטפל בגזם המאתגר ביותר, בתוך כך דקלים, זיתים, הדרים ועוד.
זאנון TMK 1550 שוקלת 1,250 ק"ג, רוחב העבודה שלה הוא 155 ס"מ והיא מיועדת לטפל בגזם הכולל ענפים עד לקוטר של 8 ס"מ. בהיצע זאנון עוד 2 גרסאות רחבות יותר – TMK 1800 ו-TMK 2100 ברוחב 180 ו-210 ס"מ בהתאמה, עם 82 ו-96 סכינים, בהתאמה. משלוח ראשון של המרסקת החדשה יגיע לארץ כבר באוגוסט הקרוב. לקבלת פרטים נוספים ולפניה ליבואנית זאנון לארץ, לחצו כאן