, ,

פרטים ראשונים: קובוטה M7 – הכתום הגדול

קובוטה M7 קובוטה M7

קובוטה היפנית אינה שוקטת על שמריה, בכך אין ספק. החלטה שהתקבלה במטה החברה מתישהו בעבר הקרוב, הפנתה משאבים רבים לפיתוח וייצור טרקטורים הפונים למערב. לצד כלים קומפקטיים – תחום בו נחשבת היצרנית הכתומה כמובילה – הוחל בתכנון וייצור כלים גדולים יותר ויותר, עם הבטחה שלא לאבד מאום מהאיכות וההקפדה על רמת הביצוע כאסטרטגיה; את סדרת ה-M-GX הגדולה ביותר עד כה של היצרנית, ראינו כבר בארץ. בקובוטה מכוונים במפורש אל הליגה העליונה של יצרניות הטרקטורים בעולם, ובתוך כך כלולות יצרניות איכות כמו פנד, קלאאס, ג'ון דיר, קייס ועוד.

קובוטה M7 קובוטה M7

קובוטה ערכה זה עתה השקה רבת משתתפים בסמוך למפעל הייצור החדש שלה ב-Dunkirk שבצרפת, במהלכה הוצגו הדגמים החדשים של סדרת הטרקטורים הגדולה והחזקה אי פעם מתוצרתה: סדרה M7. מדובר בכלים בטווח ההספק שבין 130 ל-170 כ"ס, ממנוע 4-צילינדרים מתקדם וקומפקטי עם תיבות הילוכים סמי-פאוורשיפט או גיר רציף לבחירה. תיבת ה-semi-powershift כוללת 24 הילוכים – 6 מהירויות עם 4 חלוקות נוספות ואופציה לתפעול אוטומטי לאורך כל שדרת ההילוכים; הגיר הרציף מיוצר עבור קובוטה על ידי ZF הגרמנייה (K-VT). לתיבה זו אפשרות לקבע בזיכרון 4 מהירויות עבודה ואפשרות למצב "חיסכון" בו הסל"ד במנוע יורד לטובת צריכת דלק מופחתת.

קובוטה M7 קובוטה M7

כאופציה מוצעת תיבת הילוכי זחילה עם 16 מהירויות. בכל אופציות תיבות ההילוכים יש אפשרות לקבל מהירות מרבית של 40 או של 50 קמ"ש, לפי בחירה. ג'וי-סטיק חדש ומתקדם מאפשר שליטה בנסיעה ובתפעול הכלי, וכולל בין היתר מעבר מהיר מנסיעה לפנים לאחור, בחירה בין העברת הילוכים אוטומטית וידנית (בדגמי הפאוורשיפט) ובקרה ושליטה על החיבורים והזרועות האחוריות.

קובוטה M7 קובוטה M7

בניגוד לדגש שהושם עד כה ברוב דגמי היצרנית, כאן מדובר בכלים המיועדים בראש ובראשונה לעיבודים, פחות לעבודות עם מעמיס קדמי – למרות שגם זה לא אמור להוות בעיה. בטרקטור פונקציה המופעלת באמצעות כפתורים המאפשרת לכייל בזיכרון המחשב המרכזי מצבי זרועות, סל"ד והילוך לטובת יישום נוח ומהיר בעתיד, בעת ביצוע פעולות דומות.
תא המפעיל מתיימר להיות Top of the Line וכולל טכנולוגיה מתקדמת ורמות נוחות המתיימרות לקרוא תיגר על הטובים בתחום. בקובוטה בחרו ללכת בשיטת "4 הקורות" בעת פיתוח תא המפעיל, במטרה להציע שדה ראייה היקפי נקי ונטול הפרעות ככל הניתן. מוזרה היא הבחירה שלא לאפשר פתיחת חלונות צד לטובת הכנסת אוויר טרי ונקי, ואת זאת ניתן לקבל רק עם פתיחת החלון בגג. כמובן שישנו מזגן כסטנדרט. תא המפעיל כולל מושב מתקפל נוסף ושפע תאי אחסון. מסך מגע ענק בקוטר 20" מגיע מקוורנלנד (השייכת כיום לקובוטה) ומהווה פיתוח ושכלול של ה-Tellus monitor של היצרנית הנורבגית. באמצעות המסך ניתן לבצע את רוב הפעולות בכלי וכמובן לקבל מידע שוטף מיידי על כל המערכות והציוד הרתום.קובוטה M7 קובוטה M7

כמובן שבהיצע זרועות קדמיות עם יציאת PTO ותכנון מובנה להתחבר לכף קדמית – ובקובוטה כבר פתחו כזו המותאמת לסדרה M7 החדשה. המשקל העצמי גבוה למדי עבור טרקטור בסדר גודל שכזה, ועומד על 7.4 טון בקירוב (תלוי בגרסה). בקובוטה טוענים כי בכך מושגת אחיזה טובה יותר ובשל חלוקת משקל חכמה אין חשש בפני הידוק יתר של הקרקע ביחס לכלים אחרים ברמות הספק דומות. דגמי סדרה זו בנויים לעבוד עם גלגלים אחוריים גדולים, עד למידה 650/65 R38.
אחרון חביב הוא המחיר; עם תג של כ-97,000 יורו עבור ה-M7-131 ה"חלש" יותר וכ-137,000 יורו עבור ה-M7-171 החזק והגדול בסדרה, לא מדובר בכלים זולים, כצפוי, כאשר באירופה המשמעות היא מחירים גבוהים מדגמי ג'ון דיר, קייס וכיו"ב מקבילים, וקרוב יותר למחירים של פנד, ה"מרצדס" של הטרקטורים.
הכלים החדשים ישווקו החל מאפריל 2015.