,

צמיגי 'ציפה' חדשים ל-Continental

קונטיננטל הגרמנייה תשיק במסגרת 'אגריטכניקה 2019' סדרת צמיגי 'ציפה' המתיימרת לסמן את הסטנדרט החדש בתחום. היכנסו לפרטים

קונטיננטל סדרה VF

יצרנית הצמיגים הגרמנייה קונטיננטל (Continental) תציג במסגרת תערוכת המיכון החקלאי Agritechnica 2019 המתוכננת להיערך במהלך נובמבר בגרמניה את סדרת 'צמיגי הציפה' החדשה שלה – קונטיננטל VF. קונטיננטל טוענת כי הסדרה החדשה יעילה ומשתלמת יותר מכל הסדרות הדומות המוכרות, וכי צמיגים אלו מציגים סטנדרטים חדשים בכל הקשור לחיסכון בזמן, בדלק ובלחץ על הקרקע.

נזכיר כי 'צמיגי ציפה' או צמיגי High Flotation הם צמיגים המסוגלים לתפקד על פי הגדרתם כמו צמיג סטנדרטי באותן המידות ועם אותם העומסים – רק עם לחץ אוויר נמוך משמעותית. זאת אומרת: צמיגים אלו מסוגלים לשאת את אותם העומסים ולהציע את אותם כוחות מומנט ועמידות בפני קריעה (למעשה: הכוח לדחוף את הטרקטור לפנים) – אך הודות ללחץ האוויר הנמוך משמעותית, תוך פיזור משקל גדול הרבה יותר ובכך נמנעת דחיסת הקרקע הבעייתית. יכולות אלו מהוות יתרון משמעותי בעיבודים או בכל כניסה אחרת לשדה בתנאי רטיבות ובוץ, ומאפשרת עבודה לא רק תוך פחות נזק לקרקע – אלא גם תוך פחות התחשבות בתנאי מזג האוויר. מסיבות אלו קל להבין שצמיגי הציפה הם כיום הטרנד החם ביותר בעולם הצמיגים לחקלאות – עבור כל סוג של מיכון חקלאי: טרקטורים, קומביינים, מכונות חקלאיות ניידות אחרות ונגררים.

קונטיננטל סדרה VF

קונטיננטל VF החדשים פותחו ומיוצרים במרכז הפיתוח ומפעל היצרנית בלוסאדו שבפורטוגל. בצמיגים החדשים מיושמים אי אלו פטנטים הקשורים בעיקר למבנה דפנות הצמיג – לב הרעיון; מדובר בבניית דפנות ייחודית המשלבת בין סוגי אריג שונים, הנחתם בתוך היציקה, עובי דופן מסוים (משתנה) והרכב הגומי. בקונטיננטל מדווחים כי בסדרת הצמיגים החדשה הם הצליחו להציע עוד קשיחות ועמידות בפיתול ומשקל קיצוני – תוך חזרה מהירה מתמיד למצב הצמיג הרגיל, ללא כל נזק פנימי או חיצוני. הדופן המוגנת בפטנט אפשרת תוספת של עד 40% יותר מטען על כביש סלול בהשוואה לצמיג רגיל באותו לחץ האוויר. תכונה זו חשובה בעיקר עבור חקלאים מבלים חלק ניכר מזמנם על דרכים סלולות – בין אם במשימות גרירה ובין אם בנסיעות מנהלתיות – ומעתה לא צריכים לשנות את לחץ האוויר במעבר בין סוגי המצעים השונים.

בשלב ראשון תציג קונטיננטל את סדרה VF החדשה בשלוש משפחות: צמיגים סטנדרטיים לטרקטורים, צמיגי דו-שימושיים לטרקטורים ולמעמיסים בשימוש חקלאי (הן לכביש והן לשדה) וצמיגים לקומביינים. מכירות הצמיגים החדשים מתוכנות להתחיל בפברואר 2020.

קונטיננטל סדרה VF