,

ג'ון דיר משיקה מזרעות מהירות

John Deere ExactEmerge
ג'ון דיר החלה לשווק מזרעות Drill עם טכנולוגיית ExactEmerge הייחודית לה, טכנולוגיה המאפשרת דיוק מרבי בזריעת תירס וסויה בעיקר, אך המותאמת גם לשימוש ברוב סוגי הזרעים, ובמהירות חסרת תקדים של עד 20 קמ"ש. הטכנולוגיה החדשה החלה עם חשיפה חלקית ובשלבים בפני סוכנים וחקלאים בארה"ב במהלך הרבעון הראשון של השנה, עם הבטחה להבשיל לכדי ייצור סדרתי ושיווק מלא בתחילת 2015. עם השקה מלאה של שיטת ה-ExactEmerge מיישרים בג'ון דיר קו עם יצרניות מזרעות מובילות דוגמת אמזון, המציעה אף היא מזרעה למהירויות של עד 20 קמ"ש (אמזון Cirrus 3003) וקרונה, שאף שברה שיא עולם עם מזרעת ה-Tempo R12 שלה.
John Deere ExactEmerge
כבסיס מכאני מאחורי יכולות הזריעה המהירה והמדויקת של ג'ון דיר בשיטת ExactEmerge עומד מנגנון הפרדת והובלת זרעים מוגן בפטנט (עם הצלחה של למעלה מ-99%), הפועל בתיאום עם מהירות התנועה האמיתית בו משולב כיול רצף הוצאת הזרעים הבודדים. בג'ון דיר טוענים כי שיטת זריעה זו מאפשרת נסיעה במהירויות כה גבוהות מבלי לפספס את העומק או המרחק המבוקשים. היצרנית טוענת כי לאחר ניסויים ובחינות ארוכות ואינטנסיביות הבשילה המערכת למצב בו נעלמו לחלוטין תופעות גלגול הזרעים מעבר לנקודה המבוקשת המדויקת ובמיקום מדויק בתחתית התלם.
המכירות יחלו כאמור בתחילת 2015 בארה"ב תחילה, כאשר בשלב זה לא פורסמו רוחבי העבודה של המזרעות שתצענה את מערכת הזריעה ExactEmerge.
John Deere ExactEmerge