בשנה הבאה יגיעו גם לארץ מרססי 'סלף' ירוקים עם מערכת ה-See & Spray היודעת לבדל עשבים שוטים מהגידול; הפרטים בידיעה

ג'ון דיר חשפה מערכת ריסוס סלקטיבי חכמה בשם See & Spray, שתוצע 'מהמפעל' החל משנת הדגם 2023 לרוכשי מרססי הסלף של היצרנית: 410R, 412R ו-612R. המערכת מאפשרת ריסוס ממוקד של קוטלי עשבים על עשבים שוטים בגידולי תירס, סויה וכותנה, בשלב זה.

מערכת ה-See & Spray מתבססת על טכנולוגיה אותה פיתחה חברת Blue River אשר נרכשה על ידי ג'ון דיר בשנת 2017.

מערכת ה-See & Spray כוללת מצלמות ומעבדים, המורכבים על מוט הריסוס העשוי מסיבי פחמן לטובת חוזק וקשיחות מרביים – במשקל מינימאלי. המצלמות מזהות הבדלי גוונים בצמחייה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ודואגת לריסוס מדויק של העשב השוטה בלבד, בכמות קטנה.

המצלמות מותקנות מדי מטר על זרוע הריסוס – עד 36 מטרים רוחבה – וכל מצלמה סורקת שלושה מטרים מרובעים ושליש באופן רציף, עד למהירות נסיעה (וריסוס) של 12 קמ"ש.

המערכת החדשה של ג'ון דיר מתיימרת להציע מהפיכה בתחום, שכן היא מבדלת בבירור בין ריסוס כללי של חומרים המיועדים להגן על כל היבול, לבין ריסוס נקודתי של עשבייה שוטה בלבד. בג'ון דיר מדווחים על חיסכון של 35% בחומרי ההדברה לחיסול עשבייה בתוך גידולים, מה שחוסך הן בעלויות והן בפיזור רעלים המזיקים לסביבה.

בשלב זה פועלים מספר מרססים עם המערכת במדינות טקסס ומיסיסיפי בארה"ב, לצורך בחינה ובדיקה סופיים לפני החלת השיווק הסדרתי. מיבואנית ג'ון דיר לארץ – חברת מפרם – נמסר כי מרססים עם מערכת ה-See & Spray יגיעו גם לארץ ב-2023.