מינואר 2022 יוכלו חקלאי ישראל ליהנות משירותי הלוויין Venus לשיפור וייעול העבודה החקלאית. היכנסו לפרטים

מאת: הראל גרינבלט, שה"מ, בשיתוף משרד החקלאות, מכון וולקני וסוכנות החלל הישראלית

יוזמה של מכון וולקני, משרד החקלאות וסוכנות החלל הישראלית להנגשת דימותי לוויין וונוס לחקלאי ישראל; לוויין וונוס הוא לוויין ישראלי-צרפתי שמספק דימותי לוויין מולטי-ספקטראליים (12 ערוצים) ברזולוציה גבוהה (5.3 מטר לפיקסל), עם זמן חזרה של יומיים.

מחודש ינואר 2022 הלוויין יחוג בגובה נמוך יותר (560 ק"מ) ויחל לספק דימותי לוויין ברזולוציה של 4 מטרים לפיקסל עם זמן חזרה של יומיים לאזור נרחב בארץ במשך שנתיים לפחות.

חברות מסחריות מנגישות היום תוצרי חישה מרחוק לווייניים לחקלאים רבים בארץ. תוצרים אלו מתבססים בעיקר על הלוויין Sentinel-2 בעל רזולוציה של 10-20 מטרים, עם זמן חזרה של 5 ימים.

במידה שדימותי לוויין וונוס יונגשו לכם החקלאים, תוכלו ליהנות מתוצרים איכותיים יותר בתדירות גבוהה יותר וכך לשפר את יעילות הפעילות החקלאית.

סוכנות החלל הישראלית בשיתוף עם מכון וולקני עמלו על קידום מהלך יוצא דופן שיאפשר לכם לקבל את הדימותים הללו דרך חברות מסחריות שאתם עובדים איתם.

Venus Satellite

לשם כך יצא קול קורא לחברות מסחריות המנגישות דימותי לוויין לחקלאי ישראל.

הקול הקורא נועד לרתום חברות מסחריות אשר מספקות דימותי לוויין לחקלאים כדוגמת

Sentinel-2 כדי שתוספנה לסל השירות שלהן את דימותי הלווין וונוס ללא עלות נוספת לחקלאי.

מאידך, החברות צריכות להתחייב להעביר מידע היסטורי חקלאי ששייך לכם למכון וולקני אשר ישמש לצרכי מחקר לטווח הארוך.

הקול הקורא יצא לפני כחודש וחצי ונשמח אם גם אתם כנהנים העיקריים תעודדו את החברות שלכם לקדם את היוזמה החשובה הזו. פרטים נוספים ניתן לקבל בפנייה לדוא"ל harelg@shaham.moag.gov.il